
Στο πλαίσιο των προσπαθειών επίτευξης των στόχων απανθρακοποίησης που έχει θέσει, η ναυτιλιακή εταιρεία Pacific International Lines (PIL) ανακοίνωσε την πραγματοποίηση μιας δοκιμής βιοκαυσίμων στο containership «Kota Megah» κατά τη διάρκεια παραμονής του στη Σιγκαπούρη τον Απρίλιο.
Βασικός στόχος της εν λόγω δοκιμής είναι να εξεταστεί η σκοπιμότητα της χρήσης ναυτιλιακών βιοκαυσίμων στους κινητήρες του πλοίου και να συλλεχθούν δεδομένα σχετικά με τις εκπομπές που παράγονται από τη χρήση τους. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας τα δεδομένα που θα προκύψουν, η PIL θα είναι σε θέση να αξιολογήσει καλύτερα την τεχνική και εμπορική βιωσιμότητα της χρήσης βιοκαυσίμων ως μιας λύσης που δεν απαιτεί την πραγματοποίηση τροποποιήσεων στους κινητήρες και η οποία θα μπορέσει να βοηθήσει την εταιρεία να επιτύχει μείωση των ανθρακικών εκπομπών των υπαρχόντων πλοίων του στόλου της.
Το βιοκαύσιμο που θα δοκιμαστεί αποτελεί ένα μείγμα μεθυλεστέρων λιπαρών οξέων (FAME) και πετρελαίου πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO). Το FAME, ή αλλιώς βιοντίζελ, είναι ένα ανανεώσιμο ναυτιλιακό καύσιμο, το οποίο παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ανακυκλωμένα μαγειρικά έλαια, έχει παρόμοιες φυσικές ιδιότητες με το συμβατικό ντίζελ, ενώ είναι επίσης μη τοξικό και βιοδιασπώμενο. Τόσο η προέλευση όσο και η παραγωγή των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του βιοντίζελ είναι πιστοποιημένες για τη βιωσιμότητά τους, σύμφωνα με διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα.
Αν και η PIL έχει ήδη επενδύσει στο LNG ως την πλέον άμεση και ρεαλιστική επιλογή μεταβατικού καυσίμου για τα νεότευκτα πλοία που έχει παραγγείλει, η εταιρεία αναζητά παράλληλα και άλλες πρακτικές και άμεσα διαθέσιμες λύσεις απανθρακοποίησης για τα υπάρχοντα πλοία του στόλου της, προωθώντας την ευρύτερη υιοθέτηση των ναυτιλιακών καυσίμων του μέλλοντος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ