
Στο πλαίσιο των προσπαθειών επίτευξης των στόχων απανθρακοποίησης που έχει θέσει, η ναυτιλιακή εταιρεία Pacific International Lines (PIL) ανακοίνωσε την πραγματοποίηση μιας δοκιμής βιοκαυσίμων στο containership «Kota Megah» κατά τη διάρκεια παραμονής του στη Σιγκαπούρη τον Απρίλιο.
Βασικός στόχος της εν λόγω δοκιμής είναι να εξεταστεί η σκοπιμότητα της χρήσης ναυτιλιακών βιοκαυσίμων στους κινητήρες του πλοίου και να συλλεχθούν δεδομένα σχετικά με τις εκπομπές που παράγονται από τη χρήση τους. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας τα δεδομένα που θα προκύψουν, η PIL θα είναι σε θέση να αξιολογήσει καλύτερα την τεχνική και εμπορική βιωσιμότητα της χρήσης βιοκαυσίμων ως μιας λύσης που δεν απαιτεί την πραγματοποίηση τροποποιήσεων στους κινητήρες και η οποία θα μπορέσει να βοηθήσει την εταιρεία να επιτύχει μείωση των ανθρακικών εκπομπών των υπαρχόντων πλοίων του στόλου της.
Το βιοκαύσιμο που θα δοκιμαστεί αποτελεί ένα μείγμα μεθυλεστέρων λιπαρών οξέων (FAME) και πετρελαίου πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO). Το FAME, ή αλλιώς βιοντίζελ, είναι ένα ανανεώσιμο ναυτιλιακό καύσιμο, το οποίο παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ανακυκλωμένα μαγειρικά έλαια, έχει παρόμοιες φυσικές ιδιότητες με το συμβατικό ντίζελ, ενώ είναι επίσης μη τοξικό και βιοδιασπώμενο. Τόσο η προέλευση όσο και η παραγωγή των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του βιοντίζελ είναι πιστοποιημένες για τη βιωσιμότητά τους, σύμφωνα με διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα.
Αν και η PIL έχει ήδη επενδύσει στο LNG ως την πλέον άμεση και ρεαλιστική επιλογή μεταβατικού καυσίμου για τα νεότευκτα πλοία που έχει παραγγείλει, η εταιρεία αναζητά παράλληλα και άλλες πρακτικές και άμεσα διαθέσιμες λύσεις απανθρακοποίησης για τα υπάρχοντα πλοία του στόλου της, προωθώντας την ευρύτερη υιοθέτηση των ναυτιλιακών καυσίμων του μέλλοντος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η τεχνολογία τηλεχειρισμού και τεχνητής νοημοσύνης κάνει ένα αποφασιστικό άλμα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς η ADNOC Logistics & Services (ADNOC L&S) παρουσιάζει τα…

Η νέα γενιά δίχρονων κινητήρων αμμωνίας ME-LGIA της Everllence αποτελεί ένα τεχνολογικό άλμα για τη ναυτική πρόωση, συνδυάζοντας την αρχή Diesel με εξελιγμένη τεχνολογία…

Ο αντιστράτηγος Ιωάννης Μπούρας, γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), και ο Pierre Éric Pommellet, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Naval Group,…

Υπεγράφη η δήλωση προθέσεων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της Naftogaz για την προμήθεια αμερικανικού LNG στην Ουκρανία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2025…

Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα για τη μεγάλη επένδυση στην αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, καθώς με την Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/97416/6779 απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος…

Η Γαλλία υπέγραψε το Jeddah Amendment to the Djibouti Code of Conduct (DCoC-JA), μια περιφερειακή πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της πειρατείας, των ένοπλων ληστειών…

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης επιβραδύνονται, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ (Climate Action Monitor 2025), η οποία καταγράφει την…

Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε χθες Κυριακή ότι ρεπουμπλικάνοι κοινοβουλευτικοί καταρτίζουν σχέδιο νόμου δυνάμει του οποίου θα επιβάλλονται κυρώσεις σε οποιαδήποτε χώρα συνδιαλλάσσεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ