
H ναυλαγορά των πλοίων που μεταφέρουν δευτερεύοντα ξηρά φορτία παρουσιάστηκε ισχυρότερη το α΄ τρίμηνο φέτος έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2021, λόγω των ευνοϊκών συνθηκών προσφοράς και ζήτησης, σημειώνει στην τριμηνιαία ανασκόπηση της αγοράς η Pacific Basin.
Συγκεκριμένα, οι ναύλοι των Handysizes και των Supramaxes το α΄ τρίμηνο κατά μέσο όρο άγγιξαν τα $20.550/ημέρα και $23.900/ημέρα, αντιπροσωπεύοντας ετήσια αύξηση 47% και 51% αντίστοιχα. Στην εν λόγω ανασκόπηση τονίζεται ότι τα θετικά fundamentals προσφοράς και ζήτησης παρέχουν στήριξη στη ναυλαγορά, παρά τον καλπάζοντα πληθωρισμό, την πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία και τα περιοριστικά μέτρα στην Κίνα για την αναχαίτιση της πανδημίας.
Οι μειωμένες εξαγωγές σιτηρών από τη Μαύρη Θάλασσα τον Μάρτιο εκτιμάται ότι θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022. Η Pacific Basin υπογραμμίζει ότι οι απολεσθείσες εξαγωγές θα αντικατασταθούν από άλλους παραγωγούς, κυρίως από τις ΗΠΑ, τη Βραζιλία και την Αργεντινή, καθώς οι υψηλότερες τιμές θα δώσουν κίνητρο στους καλλιεργητές για αύξηση της παραγωγής. Η εξέλιξη αυτή θα δώσει ώθηση στα τονομίλια. Δεδομένου ότι οι εξαγωγές σιτηρών από τη Νότια Αμερική κορυφώνονται, οι συγκεκριμένες ροές θα δώσουν ώθηση στη ζήτηση το β΄ τρίμηνο.
Την ίδια ώρα, η Pacific Basin αναμένει ότι η κινεζική παραγωγή χάλυβα φέτος θα διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2021, ενώ οι ροές άνθρακα προς την Ευρώπη θα αυξηθούν παρέχοντας στήριξη στα μεγαλύτερα bulkers.
Στο μέτωπο της προσφοράς, οι νέες παραγγελίες, ιδιαίτερα για Handysizes και Supramaxes, θα παραμείνουν περιορισμένες κυρίως λόγω της αβεβαιότητας που επιφέρουν οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί. Θετικό επίσης για την προσφορά είναι το γεγονός ότι τα ναυπηγεία έχουν κατακλυστεί από παραγγελίες άλλων τύπων πλοίων και είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος μόλις 36 bulkers χωρητικότητας 2,8 εκατ. dwt έχουν παραγγελθεί, καταγράφοντας μείωση 70% σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση του στόλου των Handysizes και Supramaxes εκτιμάται ότι θα αυξηθεί με ρυθμό 2,4% το 2022, ενώ συνολικά ο στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αναμένεται να αυξηθεί κατά 6,6%.
Φωτό: Dayamay/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ