
Ο νηογνώμονας Lloyd’s Register, σε συνεργασία με τη Samsung Heavy Industries (SHI) και τη ναυτιλιακή εταιρεία ΑΕΤ, θυγατρική του ομίλου MISC Berhad, υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (MoU) για την ανάπτυξη και την κατασκευή δύο VLCC δεξαμενόπλοιων, τα οποία θα μπορούν να τροφοδοτούνται από καύσιμo μηδενικών εκπομπών.
Οι τρεις εταίροι, οι οποίοι αποτελούν και ιδρυτικά μέλη της Castor Initiative, αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία να ενθαρρύνουν, μέσω του νέου τους έργου, τη χρήση της πράσινης αμμωνίας ως καυσίμου πρόωσης πλοίων, με το πρώτο από τα δύο νέα VLCC διπλού καυσίμου να είναι προγραμματισμένο για παράδοση στα τέλη του 2025.
Η Castor Initiative είναι ένας διεθνής συνασπισμός, ο οποίος έχει δεσμευτεί να κάνει πραγματικότητα τη μετάβαση σε μια ναυτιλία μηδενικών εκπομπών, υποστηριζόμενος από εταιρείες όπως η MISC Berhad (MISC), ο νηογνώμονας Lloyd’s Register (LR), η Samsung Heavy Industries (SHI), η MAN Energy Solutions (MAN), η Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA), η Yara International ASA (Yara) και η εταιρεία διαχείρισης λιμένων Jurong Port (JP).
Ως επόμενο βήμα, τα μέλη της Castor Initiative θα επικεντρωθούν στη διερεύνηση φιλικών προς το περιβάλλον τρόπων για τον ανεφοδιασμό των εν λόγω πλοίων με πράσινη αμμωνία, εξετάζοντας παράλληλα τη δυνατότητα θέσπισης ενός εγκεκριμένου προγράμματος κατάρτισης για ναυτικούς σε τουλάχιστον δύο ιδρύματα ναυτικής εκπαίδευσης, προκειμένου να διασφαλιστεί η παροχή επαρκούς εκπαίδευσης στα πληρώματα για την ομαλή λειτουργία των νέων μηδενικών εκπομπών VLCCs.
Φωτό: Sergio Suza/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ