
Ολοένα και περισσότερα πλοία, που μέχρι πρόσφατα έφεραν τη ρωσική σημαία, άλλαξαν σημαία τον Μάρτιο, πιθανώς για να αποφύγουν τις όποιες κυρώσεις έχουν επιβληθεί στη Μόσχα ελέω της εισβολής στην Ουκρανία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι 18 ρωσικά πλοία, εκ των οποίων τα έντεκα εμπορικά, άλλαξαν σημαία τον Μάρτιο, σύμφωνα με στοιχεία της συμβουλευτικής εταιρείας Windward. Αξίζει να σημειωθεί ότι, κατά μέσο όρο τον μήνα, ο αριθμός ρωσικών πλοίων που αλλάζουν σημαία είναι τρεις φορές μικρότερος. Επίσης, είναι η πρώτη φορά από τον Ιανουάριο του 2020 που διψήφιος αριθμός πλοίων «αποχαιρέτησαν» το ρωσικό νηολόγιο σε διάστημα ενός μήνα.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία ρωσικά πλοία, από δεξαμενόπλοια έως πολυτελή yachts, βρίσκονται στη μαύρη λίστα δυτικών κυρώσεων και στην προσπάθειά τους να παρακάμψουν τις όποιες κυρώσεις οι ιδιοκτήτες τους προβαίνουν σε απενεργοποίηση των συστημάτων εντοπισμού στη θάλασσα.
Στελέχη της Windward σημειώνουν στο Bloomberg ότι η αλλαγή νηολογίου δεν είναι κάτι ασυνήθιστο και λαμβάνει χώρα συνήθως όταν το πλοίο αλλάζει ιδιοκτήτη. Ωστόσο, η απότομη άνοδος των ρωσικών πλοίων που αλλάζουν σημαία εικάζεται ότι συνδέεται με τις κυρώσεις στις οποίες έχουν προβεί οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο κ.ά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ