
Το βιβλίο παραγγελιών των δεξαμενόπλοιων βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδά του τα τελευταία είκοσι χρόνια και πιο συγκεκριμένα είναι ίσο με το 6,5% του στόλου σε όρους dwt.
Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απόρροια διαφόρων λόγων, μεταξύ άλλων της αβεβαιότητας που προκύπτει από τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, των περιορισμένων slots στα ναυπηγεία και της αποδυναμωμένης ναυλαγοράς.
Ειδικότερα, η αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με τους στόχους του IMO για την απανθρακοποίηση σε συνάρτηση με το γεγονός ότι τα καύσιμα του μέλλοντος δεν είναι ακόμη εμπορικά διαθέσιμα κάνουν διστακτικούς τους επενδυτές για νέες παραγγελίες. Επί του παρόντος, περίπου το 16% του orderbook αφορά πλοία που θα είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου (κυρίως LNG) ή θα μπορούν να μετασκευαστούν με στόχο τη μελλοντική καύση LNG ή αμμωνίας.
Υπό ναυπήγηση βρίσκονται 515 tankers συνολικής χωρητικότητας 55,6 εκατ. dwt, βάσει δεδομένων του ναυλομεσιτικού οίκου Braemar ACM για τον Μάρτιο. Από τα 515 αυτά tankers, τα 185 έχουν παραγγελθεί εντός των τελευταίων 15 μηνών. Ακόμη, περίπου 300 δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 33,2 εκατ. dwt αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2022 ενώ για το 2023 οι παραδόσεις εκτιμώνται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εντός του 2021 πωλήθηκαν προς διάλυση σχεδόν 300 δεξαμενόπλοια, βάσει έκθεσης της VesselsValue. Η αύξηση του στόλου των δεξαμενόπλοιων ήταν μόλις 2% για το 2021. Εντός του 2022, και συγκεκριμένα την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, πωλήθηκαν προς διάλυση 35 δεξαμενόπλοια. Την ίδια ώρα, καθώς η ανάκαμψη των δεξαμενόπλοιων μετατίθεται ολοένα και μακρύτερα στο μέλλον, οι διαλύσεις αποτελούν ένα ρεαλιστικό σενάριο για πολλά δεξαμενόπλοια μεγαλύτερης ηλικίας. Συνεπώς, ένα σενάριο όπου η αύξηση του στόλου θα παραμείνει σε οριακά επίπεδα και το 2023 είναι πιθανό, εφόσον ο αριθμός διαλύσεων tankers πλησιάσει ξανά τον αριθμό παραδόσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ