
Το βιβλίο παραγγελιών των δεξαμενόπλοιων βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδά του τα τελευταία είκοσι χρόνια και πιο συγκεκριμένα είναι ίσο με το 6,5% του στόλου σε όρους dwt.
Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απόρροια διαφόρων λόγων, μεταξύ άλλων της αβεβαιότητας που προκύπτει από τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, των περιορισμένων slots στα ναυπηγεία και της αποδυναμωμένης ναυλαγοράς.
Ειδικότερα, η αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με τους στόχους του IMO για την απανθρακοποίηση σε συνάρτηση με το γεγονός ότι τα καύσιμα του μέλλοντος δεν είναι ακόμη εμπορικά διαθέσιμα κάνουν διστακτικούς τους επενδυτές για νέες παραγγελίες. Επί του παρόντος, περίπου το 16% του orderbook αφορά πλοία που θα είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου (κυρίως LNG) ή θα μπορούν να μετασκευαστούν με στόχο τη μελλοντική καύση LNG ή αμμωνίας.
Υπό ναυπήγηση βρίσκονται 515 tankers συνολικής χωρητικότητας 55,6 εκατ. dwt, βάσει δεδομένων του ναυλομεσιτικού οίκου Braemar ACM για τον Μάρτιο. Από τα 515 αυτά tankers, τα 185 έχουν παραγγελθεί εντός των τελευταίων 15 μηνών. Ακόμη, περίπου 300 δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 33,2 εκατ. dwt αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2022 ενώ για το 2023 οι παραδόσεις εκτιμώνται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εντός του 2021 πωλήθηκαν προς διάλυση σχεδόν 300 δεξαμενόπλοια, βάσει έκθεσης της VesselsValue. Η αύξηση του στόλου των δεξαμενόπλοιων ήταν μόλις 2% για το 2021. Εντός του 2022, και συγκεκριμένα την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, πωλήθηκαν προς διάλυση 35 δεξαμενόπλοια. Την ίδια ώρα, καθώς η ανάκαμψη των δεξαμενόπλοιων μετατίθεται ολοένα και μακρύτερα στο μέλλον, οι διαλύσεις αποτελούν ένα ρεαλιστικό σενάριο για πολλά δεξαμενόπλοια μεγαλύτερης ηλικίας. Συνεπώς, ένα σενάριο όπου η αύξηση του στόλου θα παραμείνει σε οριακά επίπεδα και το 2023 είναι πιθανό, εφόσον ο αριθμός διαλύσεων tankers πλησιάσει ξανά τον αριθμό παραδόσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ