
Το βιβλίο παραγγελιών των δεξαμενόπλοιων βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδά του τα τελευταία είκοσι χρόνια και πιο συγκεκριμένα είναι ίσο με το 6,5% του στόλου σε όρους dwt.
Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απόρροια διαφόρων λόγων, μεταξύ άλλων της αβεβαιότητας που προκύπτει από τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, των περιορισμένων slots στα ναυπηγεία και της αποδυναμωμένης ναυλαγοράς.
Ειδικότερα, η αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με τους στόχους του IMO για την απανθρακοποίηση σε συνάρτηση με το γεγονός ότι τα καύσιμα του μέλλοντος δεν είναι ακόμη εμπορικά διαθέσιμα κάνουν διστακτικούς τους επενδυτές για νέες παραγγελίες. Επί του παρόντος, περίπου το 16% του orderbook αφορά πλοία που θα είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου (κυρίως LNG) ή θα μπορούν να μετασκευαστούν με στόχο τη μελλοντική καύση LNG ή αμμωνίας.
Υπό ναυπήγηση βρίσκονται 515 tankers συνολικής χωρητικότητας 55,6 εκατ. dwt, βάσει δεδομένων του ναυλομεσιτικού οίκου Braemar ACM για τον Μάρτιο. Από τα 515 αυτά tankers, τα 185 έχουν παραγγελθεί εντός των τελευταίων 15 μηνών. Ακόμη, περίπου 300 δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 33,2 εκατ. dwt αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2022 ενώ για το 2023 οι παραδόσεις εκτιμώνται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εντός του 2021 πωλήθηκαν προς διάλυση σχεδόν 300 δεξαμενόπλοια, βάσει έκθεσης της VesselsValue. Η αύξηση του στόλου των δεξαμενόπλοιων ήταν μόλις 2% για το 2021. Εντός του 2022, και συγκεκριμένα την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, πωλήθηκαν προς διάλυση 35 δεξαμενόπλοια. Την ίδια ώρα, καθώς η ανάκαμψη των δεξαμενόπλοιων μετατίθεται ολοένα και μακρύτερα στο μέλλον, οι διαλύσεις αποτελούν ένα ρεαλιστικό σενάριο για πολλά δεξαμενόπλοια μεγαλύτερης ηλικίας. Συνεπώς, ένα σενάριο όπου η αύξηση του στόλου θα παραμείνει σε οριακά επίπεδα και το 2023 είναι πιθανό, εφόσον ο αριθμός διαλύσεων tankers πλησιάσει ξανά τον αριθμό παραδόσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ