
Το βιβλίο παραγγελιών των δεξαμενόπλοιων βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδά του τα τελευταία είκοσι χρόνια και πιο συγκεκριμένα είναι ίσο με το 6,5% του στόλου σε όρους dwt.
Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απόρροια διαφόρων λόγων, μεταξύ άλλων της αβεβαιότητας που προκύπτει από τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, των περιορισμένων slots στα ναυπηγεία και της αποδυναμωμένης ναυλαγοράς.
Ειδικότερα, η αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με τους στόχους του IMO για την απανθρακοποίηση σε συνάρτηση με το γεγονός ότι τα καύσιμα του μέλλοντος δεν είναι ακόμη εμπορικά διαθέσιμα κάνουν διστακτικούς τους επενδυτές για νέες παραγγελίες. Επί του παρόντος, περίπου το 16% του orderbook αφορά πλοία που θα είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου (κυρίως LNG) ή θα μπορούν να μετασκευαστούν με στόχο τη μελλοντική καύση LNG ή αμμωνίας.
Υπό ναυπήγηση βρίσκονται 515 tankers συνολικής χωρητικότητας 55,6 εκατ. dwt, βάσει δεδομένων του ναυλομεσιτικού οίκου Braemar ACM για τον Μάρτιο. Από τα 515 αυτά tankers, τα 185 έχουν παραγγελθεί εντός των τελευταίων 15 μηνών. Ακόμη, περίπου 300 δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 33,2 εκατ. dwt αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2022 ενώ για το 2023 οι παραδόσεις εκτιμώνται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εντός του 2021 πωλήθηκαν προς διάλυση σχεδόν 300 δεξαμενόπλοια, βάσει έκθεσης της VesselsValue. Η αύξηση του στόλου των δεξαμενόπλοιων ήταν μόλις 2% για το 2021. Εντός του 2022, και συγκεκριμένα την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, πωλήθηκαν προς διάλυση 35 δεξαμενόπλοια. Την ίδια ώρα, καθώς η ανάκαμψη των δεξαμενόπλοιων μετατίθεται ολοένα και μακρύτερα στο μέλλον, οι διαλύσεις αποτελούν ένα ρεαλιστικό σενάριο για πολλά δεξαμενόπλοια μεγαλύτερης ηλικίας. Συνεπώς, ένα σενάριο όπου η αύξηση του στόλου θα παραμείνει σε οριακά επίπεδα και το 2023 είναι πιθανό, εφόσον ο αριθμός διαλύσεων tankers πλησιάσει ξανά τον αριθμό παραδόσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ