
Οι πρωτοβουλίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας με επίκεντρο τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος συνεχίζουν να εντείνονται με την πάροδο των ετών. Σε πρόσφατη έκθεσή του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons υπογραμμίζει ότι το 4,4% του στόλου, σε όρους χωρητικότητας, που πλέει στα παγκόσμια ύδατα είναι ικανό να καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα. Το ίδιο ποσοστό το 2021 ήταν ίσο με 3,5% ενώ το 2017 ίσο με 2,1%. Την ίδια ώρα, έως τις αρχές του 2023, η Clarksons εκτιμά ότι το 5% του παγκόσμιου στόλου θα είναι ικανό να καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα.
Την ίδια ώρα, από τα υπό ναυπήγηση πλοία, το 37,8% σε όρους τονάζ θα είναι ικανό να αξιοποιεί εναλλακτικά καύσιμα. Τα αντίστοιχα ποσοστά το 2021 και το 2017 ήταν ίσα με 28,9% και 10,5% αντίστοιχα.
Επιπλέον, από τα υπό ναυπήγηση πλοία, το 33,6% σε όρους χωρητικότητας θα είναι ικανό να καταναλώνει ως καύσιμο LNG (639 πλοία), το 2,3% θα είναι ικανό να καταναλώνει LPG (89 πλοία) και 3,2% θα είναι ικανό να καταναλώνει άλλα εναλλακτικά καύσιμα (200 πλοία): μεθανόλη (24 πλοία), αιθάνιο (11 πλοία), βιοκαύσιμα (επτά πλοία), υδρογόνο (έξι πλοία), υβριδική πρόωση /μπαταρίες (150).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ