
Η σημασία της Ρωσίας στο διεθνές εμπόριο είναι εμφανής, με τις επιδράσεις του πολέμου στην αγορά των tankers να είναι αισθητές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της Signal Ocean εξετάζει το προφίλ του παγκόσμιου στόλου, που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις ρωσικές εξαγωγές, αλλά και την επίδραση των αναταραχών στην Ανατολική Ευρώπη για το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου και πετρελαιοειδών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη Signal, τα MR1 tankers και τα Aframax tankers διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις ρωσικές θαλάσσιες εξαγωγές. Πιο συγκεκριμένα, τα MR1 tankers μετέφεραν περίπου το 25% των dirty φορτίων και το 14% των clean φορτίων που εξήγαγε η Ρωσία το 2021. Την ίδια ώρα, τα Aframax tankers μετέφεραν σχεδόν το 20% των dirty και περίπου το 8% των clean cargoes.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον και ίσως ανησυχία προκαλεί το πού θα αξιοποιηθεί το μέρος του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενόπλοιων που χρησιμοποιούνται στις θαλάσσιες εξαγωγές της Ρωσίας. Την ίδια ώρα, τα ουκρανικά εμπορεύματα είναι μη διαθέσιμα και τα ρωσικά εμπορεύματα μη επιθυμητά από σημαντικό μέρος της αγοράς.
Οι επιπτώσεις των αναταραχών μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας οδήγησαν σε εκρηκτική άνοδο των ναύλων σε routes που αφορούν τη Βαλτική Θάλασσα. Όπως σημειώνει η Signal, παρότι πρόσφατα άρχισαν να καταγράφονται πτώσεις, οι ναύλοι σε τέτοια routes ξεπέρασαν επίπεδα Worldscale500 για τα Aframaxes (route Afra-Baltic) και επίπεδα WS300 για τα Suezmaxes (route BalticSea-Mediterranean).
Παράλληλα, σε route από τη Βαλτική Θάλασσα στην Ευρώπη για την αγορά των clean, οι ναύλοι κινήθηκαν σε παρεμφερή ρότα. Μάλιστα, οι ναύλοι για MR1 clean tankers βρίσκονται σε επίπεδα μεγαλύτερα εκείνων των Suezmaxes, σχεδόν ίσα με WS400.
Πηγή: Signal Ocean
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ισχύ βρίσκεται απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, καθώς σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) οι…
«Η Γερουσία των Ηνωμένων Πολιτειών αποφάσισε την Πέμπτη 18 Σεπτέμβριου, την επικύρωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ (Kimberly Guilfoyle) ως της επόμενης Πρέσβεως των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ