
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία φέρνει αβεβαιότητα, θα αυξήσει τον πληθωρισμό στο 5% στην ευρωζώνη το 2022 ενώ η ανάπτυξη θα μειωθεί κατά μισή μονάδα, ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Λουίς ντε Γκίντος, μιλώντας στο συνέδριο «Banking Summit: Ανοίγοντας δρόμο για την ανάπτυξη». Αλλά, είπε, υπάρχει και το λιγότερο αισιόδοξο σενάριο, σύμφωνα με το οποίο, ο πληθωρισμός ενδέχεται ακόμα και να ξεπεράσει το 7%.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ΕΚΤ, το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία ήρθε μετά το πρώτο σοκ της πανδημίας και την ώρα που η ευρωπαϊκή οικονομία βρισκόταν σε φάση ανάκαμψης και εμφάνιζε προοπτικές ανάπτυξης για το 2022. Αν και, ταυτόχρονα υπήρχε μία ανησυχία για τον πληθωρισμό, λόγω και των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, κάτι που οδηγούσε σε έναν συνδυασμό υψηλού πληθωρισμού και υψηλής ανάπτυξης.
«Είναι σημαντικό να ανταποκριθούμε με πολιτικές, έχουμε δει αστάθεια σε χρηματαγορές», τόνισε, προσθέτοντας όμως ότι «εάν το συγκρίνουμε με την πανδημία, είδαμε ότι καταφέραμε να ανταποκριθούμε». Ο αντιπρόεδρος της ΕΚΤ εκτίμησε ότι οι οικονομίες θα χτυπηθούν περισσότερο στο μακροοικονομικό επίπεδο. «Για να ανακουφίσουμε τα νοικοκυριά, χρειαζόμαστε στοχευμένες δημοσιονομικές πολιτικές. Πρέπει να αποφύγουμε ένα σπιράλ στις τιμές και τον πληθωρισμό. Εδώ είναι ο ρόλος της δημοσιονομικής πολιτικής», σημείωσε.
Αναφερόμενος στην Ελλάδα, ο κ. ντε Γκίντος ανέφερε πως η ελληνική οικονομία και τα ελληνικά ομόλογα έχουν στηριχθεί ορθώς στο πρόσφατο παρελθόν και τώρα θα ληφθούν αποφάσεις για την επιλεξιμότητα των ελληνικών ομολόγων. «Δεν προτρέχω», δήλωσε, «αλλά η προσωπική μου άποψη είναι ότι έχουμε δει βελτίωση στην ελληνική οικονομία. Τα ομόλογα βελτιώνονται και αυτό θα πρέπει να το λάβουμε υπόψη μας. Η ελληνική οικονομία είναι πιο ανθεκτική σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν. Είναι η προσωπική μου άποψη, δεν θέλω να προτρέξω για το τι θα αποφασίσει το συμβούλιο (της ΕΚΤ)».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ