
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία φέρνει αβεβαιότητα, θα αυξήσει τον πληθωρισμό στο 5% στην ευρωζώνη το 2022 ενώ η ανάπτυξη θα μειωθεί κατά μισή μονάδα, ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Λουίς ντε Γκίντος, μιλώντας στο συνέδριο «Banking Summit: Ανοίγοντας δρόμο για την ανάπτυξη». Αλλά, είπε, υπάρχει και το λιγότερο αισιόδοξο σενάριο, σύμφωνα με το οποίο, ο πληθωρισμός ενδέχεται ακόμα και να ξεπεράσει το 7%.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ΕΚΤ, το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία ήρθε μετά το πρώτο σοκ της πανδημίας και την ώρα που η ευρωπαϊκή οικονομία βρισκόταν σε φάση ανάκαμψης και εμφάνιζε προοπτικές ανάπτυξης για το 2022. Αν και, ταυτόχρονα υπήρχε μία ανησυχία για τον πληθωρισμό, λόγω και των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, κάτι που οδηγούσε σε έναν συνδυασμό υψηλού πληθωρισμού και υψηλής ανάπτυξης.
«Είναι σημαντικό να ανταποκριθούμε με πολιτικές, έχουμε δει αστάθεια σε χρηματαγορές», τόνισε, προσθέτοντας όμως ότι «εάν το συγκρίνουμε με την πανδημία, είδαμε ότι καταφέραμε να ανταποκριθούμε». Ο αντιπρόεδρος της ΕΚΤ εκτίμησε ότι οι οικονομίες θα χτυπηθούν περισσότερο στο μακροοικονομικό επίπεδο. «Για να ανακουφίσουμε τα νοικοκυριά, χρειαζόμαστε στοχευμένες δημοσιονομικές πολιτικές. Πρέπει να αποφύγουμε ένα σπιράλ στις τιμές και τον πληθωρισμό. Εδώ είναι ο ρόλος της δημοσιονομικής πολιτικής», σημείωσε.
Αναφερόμενος στην Ελλάδα, ο κ. ντε Γκίντος ανέφερε πως η ελληνική οικονομία και τα ελληνικά ομόλογα έχουν στηριχθεί ορθώς στο πρόσφατο παρελθόν και τώρα θα ληφθούν αποφάσεις για την επιλεξιμότητα των ελληνικών ομολόγων. «Δεν προτρέχω», δήλωσε, «αλλά η προσωπική μου άποψη είναι ότι έχουμε δει βελτίωση στην ελληνική οικονομία. Τα ομόλογα βελτιώνονται και αυτό θα πρέπει να το λάβουμε υπόψη μας. Η ελληνική οικονομία είναι πιο ανθεκτική σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν. Είναι η προσωπική μου άποψη, δεν θέλω να προτρέξω για το τι θα αποφασίσει το συμβούλιο (της ΕΚΤ)».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Οι συνιστώσες της προσφοράς στην αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, η οποία εστιάζει σε παραγγελίες, παραδόσεις και αξίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ