
Θετικά παραμένουν τα σημάδια στις ναυλαγορές, με τον εβδομαδιαίο δείκτη της Clarksons, ClakrSea να παραμένει σταθερός στα $41.377/ημέρα στα τέλη της εβδομάδας 14-18 Μαρτίου, αυξημένος κατά 24% σε σύγκριση με την αρχή του έτους.
Ειδικότερα, η διπλή εικόνα της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων επέμεινε, όπου οι ναύλοι για routes που επηρεάζονται από τις αναταραχές στην Ανατολική Ευρώπη έχουν εκτοξευθεί ενώ ο μέσος όρος των κερδών των VLCCs τα οποία δεν είναι εξοπλισμένα με scrubbers παρέμεινε σε αρνητικά επίπεδα. Την ίδια ώρα, βελτιωμένη ήταν η εικόνα στη ναυλαγορά των gas carriers: η μείωση των τιμών των καυσίμων ώθησε ανοδικά τα κέρδη των VLGCs. Eνδεικτικά τα κέρδη στη spot αγορά στο route Χιούστον-Τσίμπα κατέγραψαν άνοδο 8% στα $36.688/ημέρα. Ακόμη, αύξηση κατέγραψε ο μέσος όρος των κερδών των DFDE LNGCs μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ., ίση με 12%, φθάνοντας τα $42.500/ημέρα.
Παράλληλα, σε ανοδική πορεία βρέθηκαν και οι ναύλοι των bulk carriers. Τα κέρδη ταξιδιού των Supramaxes αυξήθηκαν κατά 6% στα $36.313/ημέρα ενώ ο μέσος όρος των κερδών των Capesizes αυξήθηκαν κατά 12% στα $19.788/ημέρα, στα υψηλότερα επίπεδά τους εντός του έτους.
Εξαιρετικές παραμένουν οι συνθήκες στην αγορά χρονοναυλώσεων των containerships παρότι η δραστηριότητα εμφανίστηκε μειωμένη εν μέσω αβεβαιότητας λόγω της ουκρανικής κρίσης και της έξαρσης κρουσμάτων στην Κίνα. Ενδεικτικά, τα rate assessments για συμβόλαιο διάρκειας 6-12 μηνών για containership μεταφορικής ικανότητας 2.750 TEUs παρέμειναν σταθερά σε εβδομαδιαία βάση στα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα των $82.500/ημέρα.
Φωτό: Wallace Woon/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ