
Οι ναύλοι των containerships αυξήθηκαν σημαντικά το προηγούμενο έτος και σε πολλά routes συνεχίζουν να αυξάνονται και το 2022. Ωστόσο, οι ναύλοι σε routes από την Άπω Ανατολή στη Μεσόγειο παραμένουν σχετικά στάσιμοι από την αρχή του έτους, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Xeneta, και πιο συγκεκριμένα περίπου στα $14.000/FEU στη spot αγορά και στα $9.000/FEU στην αγορά χρονοναυλώσεων.
Οι ναύλοι των συμβολαίων χρονοναύλωσης ακολούθησαν την ανοδική πορεία της spot αγοράς, απόρροια του γεγονότος ότι οι ναυλωτές είναι διατεθειμένοι να διαθέσουν περισσότερα κεφάλαια για να διασφαλίσουν τις μεταφορικές τους ανάγκες. Ενδεικτικά, οι ναύλοι στα συμβόλαια που έχουν υπογραφεί τους τελευταίους τρεις μήνες έχουν διαμορφωθεί σε 100% υψηλότερα επίπεδα έναντι της αντίστοιχης περιόδου ένα έτος πριν.
Οι ναύλοι στις διαδρομές από την Άπω Ανατολή στη Μεσόγειο έχουν την τάση να ακολουθούν εκείνη με την ίδια αφετηρία και προορισμό τη Βόρεια Ευρώπη τους τελευταίους 18 μήνες, παρότι δημιουργήθηκε ένα «κενό» μεταξύ τους το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
Ωστόσο, από την αρχή του έτους, η εν λόγω διαφορά καλύφθηκε σε σημαντικό βαθμό. Η εξέλιξη αυτή έχει οδηγήσει, σύμφωνα με την Xeneta, ορισμένους εισαγωγείς στη Μεσόγειο, απόφαση που ωστόσο δεν εξασφαλίζει κάποια σημαντική έκπτωση στο κόστος μεταφοράς.
Τέλος, η προαναφερθείσα στασιμότητα και γενικότερη πτωτική τάση που διαφαίνεται στη ναυλαγορά των containerships δύναται να ανατραπεί από πιθανές επικείμενες διαταραχές στους κινεζικούς λιμένες, καθώς το Πεκίνο λαμβάνει οριζόντια μέτρα για τον περιορισμό της έξαρσης κρουσμάτων.
Φωτό: Andrey Nuraliev/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ