Containerships: Στασιμότητα των ναύλων σε routes προς τη Μεσόγειο

Containerships: Στασιμότητα των ναύλων σε routes προς τη Μεσόγειο

186
Containerships: Στασιμότητα των ναύλων σε routes προς τη Μεσόγειο

Οι ναύλοι των containerships αυξήθηκαν σημαντικά το προηγούμενο έτος και σε πολλά routes συνεχίζουν να αυξάνονται και το 2022. Ωστόσο, οι ναύλοι σε routes από την Άπω Ανατολή στη Μεσόγειο παραμένουν σχετικά στάσιμοι από την αρχή του έτους, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Xeneta, και πιο συγκεκριμένα περίπου στα $14.000/FEU στη spot αγορά και στα $9.000/FEU στην αγορά χρονοναυλώσεων.

Οι ναύλοι των συμβολαίων χρονοναύλωσης ακολούθησαν την ανοδική πορεία της spot αγοράς, απόρροια του γεγονότος ότι οι ναυλωτές είναι διατεθειμένοι να διαθέσουν περισσότερα κεφάλαια για να διασφαλίσουν τις μεταφορικές τους ανάγκες. Ενδεικτικά, οι ναύλοι στα συμβόλαια που έχουν υπογραφεί τους τελευταίους τρεις μήνες έχουν διαμορφωθεί σε 100% υψηλότερα επίπεδα έναντι της αντίστοιχης περιόδου ένα έτος πριν.

Οι ναύλοι στις διαδρομές από την Άπω Ανατολή στη Μεσόγειο έχουν την τάση να ακολουθούν εκείνη με την ίδια αφετηρία και προορισμό τη Βόρεια Ευρώπη τους τελευταίους 18 μήνες, παρότι δημιουργήθηκε ένα «κενό» μεταξύ τους το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Ωστόσο, από την αρχή του έτους, η εν λόγω διαφορά καλύφθηκε σε σημαντικό βαθμό. Η εξέλιξη αυτή έχει οδηγήσει, σύμφωνα με την Xeneta, ορισμένους εισαγωγείς στη Μεσόγειο, απόφαση που ωστόσο δεν εξασφαλίζει κάποια σημαντική έκπτωση στο κόστος μεταφοράς.

Τέλος, η προαναφερθείσα στασιμότητα και γενικότερη πτωτική τάση που διαφαίνεται στη ναυλαγορά των containerships δύναται να ανατραπεί από πιθανές επικείμενες διαταραχές στους κινεζικούς λιμένες, καθώς το Πεκίνο λαμβάνει οριζόντια μέτρα για τον περιορισμό της έξαρσης κρουσμάτων.

Φωτό: Andrey Nuraliev/ Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.