
Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε η είδηση ότι η P&O Ferries προχώρησε στην απόλυση 800 εργαζομένων της αλλά και στην αναστολή όλων των δρομολογίων της μέχρι νεοτέρας.
Μάλιστα οι απολυμένοι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν για τις τελευταίες εξελίξεις μέσω βίντεο. Όπως είναι λογικό η απόφαση της P&O Ferries, υποστηριζόμενη από τη DP World, έφερε τις αντιδράσεις των εργαζομένων, εργατικών σωματείων αλλά και της ίδιας της βρετανικής κυβέρνησης η οποία ενημέρωσε ότι θα επανεξετάσει τις συμβάσεις των εργαζομένων με την εταιρεία. Ο υφυπουργός Mεταφορών του Hνωμένου Bασιλείου και αρμόδιος για θέματα Nαυτιλίας Robert Courts εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρθηκε η P&O Ferries στους εργαζομένους της χαρακτηρίζοντας την κίνηση «απαράδεκτη». Το συνδικάτο RMT έκανε λόγο για μια από τις «πιο επαίσχυντες πράξεις στην ιστορία των βρετανικών εργασιακών σχέσεων» ενώ οι απεργιακές κινητοποιήσεις κλιμακώνονται στα λιμάνια Dover, Liverpool, Hull και Larne.
Από την πλευρά της η εταιρεία σημειώνει ότι με τις υπάρχουσες συνθήκες οι δραστηριότητές της δεν είναι οικονομικά βιώσιμες. «Καταγράψαμε ετήσιες απώλειες £100 εκατ. οι οποίες καλύφθηκαν από τη μητρική μας εταιρεία DP World. Αυτό δεν είναι βιώσιμο. Η επιβίωσή μας εξαρτάται από άμεσες και σημαντικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν», αναφέρει η P&O Ferries σε ανακοίνωσή της.
Η P&O Ferries αποτελεί εκ των κορυφαίων εταιρειών διαχείρισης πορθμείων στο Ηνωμένο Βασίλειο μεταφέροντας ετησίως 10 εκατ. επιβάτες (προ-πανδημίας) ενώ είναι υπεύθυνη για το 15% των εμπορευματικών φορτίων που μεταφέρονται από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο. Συνεπώς η απόφασή της να αναστείλει τα δρομολόγιά της μεταφράζεται σε ουρές φορτηγών, καθυστερήσεις στη μεταφορά εμπορευμάτων και ελλείψεις βασικών προϊόντων στα ράφια των supermarkets όπως τυρί και κρουασάν από τη Γαλλία και λαχανικά από την Ισπανία. Όπως είναι αναμενόμενο οι πληθωριστικές πιέσεις για το μέσο καταναλωτή θα ενισχυθούν ενώ σημαντικός θα είναι και ο αντίκτυπος για τις βρετανικές επιχειρήσεις.
Φωτό: Thibault Vandermersch/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H τιμή του χρυσού υποχώρησε κατά 6% στις 21 Οκτωβρίου, γεγονός που αποτελεί τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση των τελευταίων δώδεκα και πλέον ετών, αναφέρει…
Ακάθεκτη προελαύνει η CMA CGM σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου της στην Κεντρική Ευρώπη, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να ενισχύει…
Συγκεκριμένα, η φύτευση σόγιας στη Βραζιλία βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς, γεγονός που ενισχύει τις προοπτικές για παραγωγή-ρεκόρ και πρώιμη συγκομιδή. Ειδικότερα, η πρόβλεψη για…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Εν μέσω επιβράδυνσης των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία κατά τη διάρκεια του 2025, τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας κατορθώνουν να…
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ