
Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε η είδηση ότι η P&O Ferries προχώρησε στην απόλυση 800 εργαζομένων της αλλά και στην αναστολή όλων των δρομολογίων της μέχρι νεοτέρας.
Μάλιστα οι απολυμένοι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν για τις τελευταίες εξελίξεις μέσω βίντεο. Όπως είναι λογικό η απόφαση της P&O Ferries, υποστηριζόμενη από τη DP World, έφερε τις αντιδράσεις των εργαζομένων, εργατικών σωματείων αλλά και της ίδιας της βρετανικής κυβέρνησης η οποία ενημέρωσε ότι θα επανεξετάσει τις συμβάσεις των εργαζομένων με την εταιρεία. Ο υφυπουργός Mεταφορών του Hνωμένου Bασιλείου και αρμόδιος για θέματα Nαυτιλίας Robert Courts εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρθηκε η P&O Ferries στους εργαζομένους της χαρακτηρίζοντας την κίνηση «απαράδεκτη». Το συνδικάτο RMT έκανε λόγο για μια από τις «πιο επαίσχυντες πράξεις στην ιστορία των βρετανικών εργασιακών σχέσεων» ενώ οι απεργιακές κινητοποιήσεις κλιμακώνονται στα λιμάνια Dover, Liverpool, Hull και Larne.
Από την πλευρά της η εταιρεία σημειώνει ότι με τις υπάρχουσες συνθήκες οι δραστηριότητές της δεν είναι οικονομικά βιώσιμες. «Καταγράψαμε ετήσιες απώλειες £100 εκατ. οι οποίες καλύφθηκαν από τη μητρική μας εταιρεία DP World. Αυτό δεν είναι βιώσιμο. Η επιβίωσή μας εξαρτάται από άμεσες και σημαντικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν», αναφέρει η P&O Ferries σε ανακοίνωσή της.
Η P&O Ferries αποτελεί εκ των κορυφαίων εταιρειών διαχείρισης πορθμείων στο Ηνωμένο Βασίλειο μεταφέροντας ετησίως 10 εκατ. επιβάτες (προ-πανδημίας) ενώ είναι υπεύθυνη για το 15% των εμπορευματικών φορτίων που μεταφέρονται από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο. Συνεπώς η απόφασή της να αναστείλει τα δρομολόγιά της μεταφράζεται σε ουρές φορτηγών, καθυστερήσεις στη μεταφορά εμπορευμάτων και ελλείψεις βασικών προϊόντων στα ράφια των supermarkets όπως τυρί και κρουασάν από τη Γαλλία και λαχανικά από την Ισπανία. Όπως είναι αναμενόμενο οι πληθωριστικές πιέσεις για το μέσο καταναλωτή θα ενισχυθούν ενώ σημαντικός θα είναι και ο αντίκτυπος για τις βρετανικές επιχειρήσεις.
Φωτό: Thibault Vandermersch/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ