
Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε η είδηση ότι η P&O Ferries προχώρησε στην απόλυση 800 εργαζομένων της αλλά και στην αναστολή όλων των δρομολογίων της μέχρι νεοτέρας.
Μάλιστα οι απολυμένοι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν για τις τελευταίες εξελίξεις μέσω βίντεο. Όπως είναι λογικό η απόφαση της P&O Ferries, υποστηριζόμενη από τη DP World, έφερε τις αντιδράσεις των εργαζομένων, εργατικών σωματείων αλλά και της ίδιας της βρετανικής κυβέρνησης η οποία ενημέρωσε ότι θα επανεξετάσει τις συμβάσεις των εργαζομένων με την εταιρεία. Ο υφυπουργός Mεταφορών του Hνωμένου Bασιλείου και αρμόδιος για θέματα Nαυτιλίας Robert Courts εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρθηκε η P&O Ferries στους εργαζομένους της χαρακτηρίζοντας την κίνηση «απαράδεκτη». Το συνδικάτο RMT έκανε λόγο για μια από τις «πιο επαίσχυντες πράξεις στην ιστορία των βρετανικών εργασιακών σχέσεων» ενώ οι απεργιακές κινητοποιήσεις κλιμακώνονται στα λιμάνια Dover, Liverpool, Hull και Larne.
Από την πλευρά της η εταιρεία σημειώνει ότι με τις υπάρχουσες συνθήκες οι δραστηριότητές της δεν είναι οικονομικά βιώσιμες. «Καταγράψαμε ετήσιες απώλειες £100 εκατ. οι οποίες καλύφθηκαν από τη μητρική μας εταιρεία DP World. Αυτό δεν είναι βιώσιμο. Η επιβίωσή μας εξαρτάται από άμεσες και σημαντικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν», αναφέρει η P&O Ferries σε ανακοίνωσή της.
Η P&O Ferries αποτελεί εκ των κορυφαίων εταιρειών διαχείρισης πορθμείων στο Ηνωμένο Βασίλειο μεταφέροντας ετησίως 10 εκατ. επιβάτες (προ-πανδημίας) ενώ είναι υπεύθυνη για το 15% των εμπορευματικών φορτίων που μεταφέρονται από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο. Συνεπώς η απόφασή της να αναστείλει τα δρομολόγιά της μεταφράζεται σε ουρές φορτηγών, καθυστερήσεις στη μεταφορά εμπορευμάτων και ελλείψεις βασικών προϊόντων στα ράφια των supermarkets όπως τυρί και κρουασάν από τη Γαλλία και λαχανικά από την Ισπανία. Όπως είναι αναμενόμενο οι πληθωριστικές πιέσεις για το μέσο καταναλωτή θα ενισχυθούν ενώ σημαντικός θα είναι και ο αντίκτυπος για τις βρετανικές επιχειρήσεις.
Φωτό: Thibault Vandermersch/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ