
															Η Ρωσία και η Κίνα εργάζονται από κοινού για να δημιουργήσουν ένα σύστημα διατραπεζικών μηνυμάτων που θα συνδέει τα δικά τους ξεχωριστά χρηματοπιστωτικά συστήματα μηνυμάτων, δήλωσε Ρώσος βουλευτής, καθώς η Μόσχα απαντά στις κυρώσεις που έχει επιβάλει η Δύση στον δικό της χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Αρκετές ρωσικές τράπεζες έχουν αποκλεισθεί από το διεθνές διατραπεζικό σύστημα πληρωμών SWIFT, σε σχέση με τα γεγονότα στην Ουκρανία, γεγονός που τους εμποδίζει να μεταφέρουν χρήματα εκτός Ρωσίας.
Το σύστημα διατραπεζικών μηνυμάτων το οποίο ανέπτυξε η Κεντρική τράπεζα της Ρωσίας – System for Transfer of Financial Messages (SPFS)- μπορεί να διασφαλίζει την ροή των εγχώριων διατραπεζικών συναλλαγών, αλλά είναι περιορισμένο ως προς τον συγχρονισμό, το μέγεθος και την πολυπλοκότητα των συναλλαγών που μπορεί να πραγματοποιήσει.
Η σύνδεση τους με την κινεζική πλατφόρμα πληρωμών CIPS είναι μια άλλη πιθανή εκδοχή. Ωστόσο η κινεζική πλατφόρμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για την αποστολή πληρωμών σε γιουάν.
«Για να αποφύγουμε τους κινδύνους που συνδέονται με τις εμπορικές συναλλαγές, χρειάζεται να καθιερώσουμε τη συνεργασία μεταξύ των συστημάτων ανταλλαγής χρηματοοικονομικών μηνυμάτων της Ρωσίας και της Κίνας», δήλωσε ο Ανατόλι Ακσάκοφ επικεφαλής της επιτροπής οικονομικών υποθέσεων της Κρατικής Δούμας (κάτω βουλή).
«Γνωρίζω ότι μια τέτοια συνεργασία βρίσκεται σε εξέλιξη» δήλωσε. «Η Κεντρική μας τράπεζα συνεργάζεται με την Λαϊκή Τράπεζα Κίνας και πιστεύω ότι η τρέχουσα κατάσταση θα δώσει ώθηση στις σχετικές διαδικασίες».
Το ρωσικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε ότι η Μόσχα θα κάνει χρήση των συναλλαγματικών της αποθεμάτων σε γιουάν, καθώς τα συναλλαγματικά της αποθέματα σε δολάρια και ευρώ έχουν δεσμευτεί.
Εν τω μεταξύ, μερικές ρωσικές τράπεζες χρησιμοποιούν κάρτες του κινεζικού συστήματος πληρωμών UnionPay, καθώς μετά τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο εξωτερικό οι κάρτες Visa and Mastercard.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…

Η Vietjet, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του Βιετνάμ, βρίσκεται σε ρυθμούς ενίσχυσης του στόλου αεροσκαφών του, κατόπιν στενής συνεργασίας του με τους κατασκευαστές…

Οι δείκτες των ναύλων της liner ναυτιλίας για δρομολόγια μεταξύ Άπω Ανατολής – Δυτικής Ακτής και Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ ακολουθούν την ανιούσα καθ’…

Ένα νέο κεφάλαιο στην πλοιοδιαχείριση ανοίγει ο ιαπωνικός κολοσσός Nippon Yusen Kaisha (NYK), στο πλαίσιο της στρατηγικής επιχειρηματικής ολοκλήρωσης του ομίλου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…

Την ετήσια έκθεσή της για τα δεδομένα στη ναυτασφαλιστική αγορά δημοσίευσε πρόσφατα η International Union of Marine Insurance (IUMI). Το «Stats Report» παρουσιάζει την…

Στη σημαντική πρόοδο που έχει πετύχει η INTERCARGO, προάγοντας την ασφάλεια και την περιβαλλοντική ευθύνη και ταυτόχρονα αποτελώντας τη φωνή των πλοιοκτητών ξηρού φορτίου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ