
Η Ρωσία και η Κίνα εργάζονται από κοινού για να δημιουργήσουν ένα σύστημα διατραπεζικών μηνυμάτων που θα συνδέει τα δικά τους ξεχωριστά χρηματοπιστωτικά συστήματα μηνυμάτων, δήλωσε Ρώσος βουλευτής, καθώς η Μόσχα απαντά στις κυρώσεις που έχει επιβάλει η Δύση στον δικό της χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Αρκετές ρωσικές τράπεζες έχουν αποκλεισθεί από το διεθνές διατραπεζικό σύστημα πληρωμών SWIFT, σε σχέση με τα γεγονότα στην Ουκρανία, γεγονός που τους εμποδίζει να μεταφέρουν χρήματα εκτός Ρωσίας.
Το σύστημα διατραπεζικών μηνυμάτων το οποίο ανέπτυξε η Κεντρική τράπεζα της Ρωσίας – System for Transfer of Financial Messages (SPFS)- μπορεί να διασφαλίζει την ροή των εγχώριων διατραπεζικών συναλλαγών, αλλά είναι περιορισμένο ως προς τον συγχρονισμό, το μέγεθος και την πολυπλοκότητα των συναλλαγών που μπορεί να πραγματοποιήσει.
Η σύνδεση τους με την κινεζική πλατφόρμα πληρωμών CIPS είναι μια άλλη πιθανή εκδοχή. Ωστόσο η κινεζική πλατφόρμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για την αποστολή πληρωμών σε γιουάν.
«Για να αποφύγουμε τους κινδύνους που συνδέονται με τις εμπορικές συναλλαγές, χρειάζεται να καθιερώσουμε τη συνεργασία μεταξύ των συστημάτων ανταλλαγής χρηματοοικονομικών μηνυμάτων της Ρωσίας και της Κίνας», δήλωσε ο Ανατόλι Ακσάκοφ επικεφαλής της επιτροπής οικονομικών υποθέσεων της Κρατικής Δούμας (κάτω βουλή).
«Γνωρίζω ότι μια τέτοια συνεργασία βρίσκεται σε εξέλιξη» δήλωσε. «Η Κεντρική μας τράπεζα συνεργάζεται με την Λαϊκή Τράπεζα Κίνας και πιστεύω ότι η τρέχουσα κατάσταση θα δώσει ώθηση στις σχετικές διαδικασίες».
Το ρωσικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε ότι η Μόσχα θα κάνει χρήση των συναλλαγματικών της αποθεμάτων σε γιουάν, καθώς τα συναλλαγματικά της αποθέματα σε δολάρια και ευρώ έχουν δεσμευτεί.
Εν τω μεταξύ, μερικές ρωσικές τράπεζες χρησιμοποιούν κάρτες του κινεζικού συστήματος πληρωμών UnionPay, καθώς μετά τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο εξωτερικό οι κάρτες Visa and Mastercard.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ