Οι πολιτικές της Κίνας… ούριος άνεμος για τα containerships

Οι πολιτικές της Κίνας… ούριος άνεμος για τα containerships

112
Οι πολιτικές της Κίνας… ούριος άνεμος για τα containerships

Η περίφημη πολιτική της Κίνας ενάντια στην πανδημία «Covid Zero» έχει συμβάλει στους πονοκεφάλους με τους οποίους έχουν έρθει αντιμέτωπες οι εφοδιαστικές αλυσίδες το τελευταίο έτος. Πιο συγκεκριμένα, τα αυστηρά και καθολικά lockdowns επηρέασαν κατά καιρούς σε σημαντικό βαθμό τις παραγωγικές διαδικασίες, ενώ ταυτόχρονα οδήγησαν σε καθυστερήσεις στους λιμένες, συντελώντας στη λιμενική συμφόρηση.

Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg εξετάζει τις πιθανές επιδράσεις της νέας έξαρσης κρουσμάτων που καταγράφεται στην Κίνα για τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Ειδικότερα, ήδη σημειώνονται καθυστερήσεις στους κινεζικούς λιμένες. Σε 72 ανέρχονταν τα πλοία εκτός λιμένα του Τσινγκτάο το πρωί της Δευτέρας 14 Μαρτίου, σχεδόν τα διπλάσια έναντι εκείνων στα τέλη Φεβρουαρίου.

Παράλληλα, αυξάνεται το backlog των πλοίων εκτός των λιμένων της Σαγκάης και του Νινγκμπό-Ζουσάν. Σύμφωνα με το Bloomberg, στα εν λόγω λιμάνια ανέμεναν 262 πλοία έναντι 243 μία εβδομάδα νωρίτερα. Θετικότερες εμφανίστηκαν οι εξελίξεις στα ύδατα κοντά στη Σεντζέν και στο Χονγκ Κονγκ, όπου ο αριθμός των πλοίων μειώθηκε στα 162 έναντι 208 στις 7 Μαρτίου.

Οι περιορισμοί που θέτει το Πεκίνο αναμένεται να επιβραδύνουν τη βιομηχανική παραγωγή και να θέσουν σε κίνδυνο τις εφοδιαστικές αλυσίδες της τεχνολογίας αλλά και των αυτοκινήτων. Όσο τα πλοία παραμένουν σε αναμονή, εντείνεται η έλλειψη προσφοράς στα διεθνή ύδατα, πιθανώς οδηγώντας σε περαιτέρω άνοδο στη ναυλαγορά των containerships, η οποία επιμένει σε εξαιρετικά επίπεδα.

Φωτό: Jerome Favre/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.