
Η περίφημη πολιτική της Κίνας ενάντια στην πανδημία «Covid Zero» έχει συμβάλει στους πονοκεφάλους με τους οποίους έχουν έρθει αντιμέτωπες οι εφοδιαστικές αλυσίδες το τελευταίο έτος. Πιο συγκεκριμένα, τα αυστηρά και καθολικά lockdowns επηρέασαν κατά καιρούς σε σημαντικό βαθμό τις παραγωγικές διαδικασίες, ενώ ταυτόχρονα οδήγησαν σε καθυστερήσεις στους λιμένες, συντελώντας στη λιμενική συμφόρηση.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg εξετάζει τις πιθανές επιδράσεις της νέας έξαρσης κρουσμάτων που καταγράφεται στην Κίνα για τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Ειδικότερα, ήδη σημειώνονται καθυστερήσεις στους κινεζικούς λιμένες. Σε 72 ανέρχονταν τα πλοία εκτός λιμένα του Τσινγκτάο το πρωί της Δευτέρας 14 Μαρτίου, σχεδόν τα διπλάσια έναντι εκείνων στα τέλη Φεβρουαρίου.
Παράλληλα, αυξάνεται το backlog των πλοίων εκτός των λιμένων της Σαγκάης και του Νινγκμπό-Ζουσάν. Σύμφωνα με το Bloomberg, στα εν λόγω λιμάνια ανέμεναν 262 πλοία έναντι 243 μία εβδομάδα νωρίτερα. Θετικότερες εμφανίστηκαν οι εξελίξεις στα ύδατα κοντά στη Σεντζέν και στο Χονγκ Κονγκ, όπου ο αριθμός των πλοίων μειώθηκε στα 162 έναντι 208 στις 7 Μαρτίου.
Οι περιορισμοί που θέτει το Πεκίνο αναμένεται να επιβραδύνουν τη βιομηχανική παραγωγή και να θέσουν σε κίνδυνο τις εφοδιαστικές αλυσίδες της τεχνολογίας αλλά και των αυτοκινήτων. Όσο τα πλοία παραμένουν σε αναμονή, εντείνεται η έλλειψη προσφοράς στα διεθνή ύδατα, πιθανώς οδηγώντας σε περαιτέρω άνοδο στη ναυλαγορά των containerships, η οποία επιμένει σε εξαιρετικά επίπεδα.
Φωτό: Jerome Favre/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ