
Αβέβαιο παραμένει το μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου, και δη του θαλάσσιου, καθώς οι επιβληθείσες κυρώσεις έναντι της Μόσχας αλλάζουν άρδην τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών.
Συγκεκριμένα, πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters αναφέρει ότι δεξαμενόπλοιο φορτωμένο με ρωσικό πετρέλαιο και αρχική κατεύθυνση τις ΗΠΑ χάραξε νέα πορεία εν μέσω του ταξιδιού του και πλέον κατευθύνεται στη βόρεια ακτογραμμή της Αφρικής.
Ειδικότερα, το εν λόγω δεξαμενόπλοιο κατευθύνεται στη Θέουτα, αυτόνομη κοινότητα, η οποία συνιστά έδαφος της Ισπανίας. Σημειώνεται ότι το πλοίο παρέμεινε σε αναμονή κοντά στο Γιβραλτάρ, αφότου αναχώρησε από το Νοβοροσίσκ της Ρωσίας με κατεύθυνση τον Κόλπο του Μεξικού.
Υπενθυμίζεται ότι η πρόσφατη απαγόρευση εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο έχει προκαλέσει διαταραχές για τα πλοία που έχουν φορτώσει ρωσικό πετρέλαιο. Παράλληλα, η στοχοποίηση ρωσικών νομικών προσώπων έχει προκαλέσει πονοκεφάλους και στον ρωσικό κολοσσό της αγοράς δεξαμενόπλοιων Sovcomflot. Ενδεικτικά, το «NS Champion», δεξαμενόπλοιο που βρίσκεται υπό τη διαχείριση της Sovcomflot, κατευθυνόταν προς το Ηνωμένο Βασίλειο, όταν άλλαξε πορεία στα τέλη Φεβρουαρίου και κατευθύνθηκε προς τη Δανία.
Τέλος, αβέβαιο παραμένει επί του παρόντος το πώς θα διαμορφωθεί το θαλάσσιο εμπόριο υγρών φορτίων βραχυπρόθεσμα. Φλέγον ζήτημα συνεχίζει να αποτελεί το προς τα πού θα θέσει πορεία ο ρωσικός στόλος και πώς θα επηρεάσει την προσφορά στις περιοχές αυτές, ενώ την ίδια ώρα η ναυλαγορά παραμένει αποδυναμωμένη, με εξαίρεση τους ναύλους σε ορισμένα routes που κινούνται ανοδικά απόρροια της ουκρανικής κρίσης.
Φωτό: Divesh Shetty/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ