
Ο IMO, κατά την Έκτακτη Σύνοδο του Συμβουλίου του, συμφώνησε με την πρόταση που υποβλήθηκε με πρωτοβουλία της Ελλάδας και άλλων Κρατών Μελών, καθώς και της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, για την επείγουσα δημιουργία ενός θαλάσσιου διαδρόμου που θα επιτρέψει την ασφαλή απομάκρυνση ναυτικών και πλοίων από τις περιοχές υψηλού κινδύνου στη Μαύρη Θάλασσα και την Αζοφική Θάλασσα. Η σημαντική αυτή απόφαση, θέτει τη βάση, ώστε να γίνουν οι σχετικές ενέργειες προκειμένου να μη διακυβεύεται η ασφάλεια των πλοίων και όλων των υπηρετούντων σε αυτά.
Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) παρακολουθεί από την πρώτη στιγμή την εξελισσόμενη κρίση στην Ουκρανία και τις πολυσχιδείς επιπτώσεις της. Η κατάσταση έχει σοβαρό και πολυεπίπεδο αντίκτυπο και στη λειτουργία της διεθνούς ναυτιλίας, επιφέροντας οξύτατα προβλήματα για τους ανθρώπους της ναυτιλίας και τις παγκόσμιες εμπορικές ροές. Η ασφάλεια των ναυτικών και των πλοίων αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την ΕΕΕ.
Η Πρόεδρος της ΕΕΕ, κα. Μελίνα Τραυλού, δήλωσε σχετικά: «Εκφράζουμε καταρχάς την αλληλεγγύη μας στους ανθρώπους που δοκιμάζονται, είμαστε δίπλα τους. Η ναυτιλία αποτελεί καθοριστικό παράγοντα του διεθνούς εμπορίου, για την εξασφάλιση παροχής βασικών αγαθών, όπως αγροτικών προϊόντων, πρώτων υλών και ενέργειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε όλο τον κόσμο. Ως παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη, είμαστε έτοιμοι να συνδράμουμε τα μέγιστα, τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο για τη διασφάλιση της προστασίας των πλοίων και όλων των εργαζομένων σε αυτά. Η δημιουργία ασφαλών θαλάσσιων διαύλων για την απομάκρυνση των πλοίων από την περιοχή είναι ένα από τα πρώτα επιβεβλημένα μέτρα που πρέπει να παρθούν. Σ’ αυτό το πλαίσιο είμαστε πλήρως συντεταγμένοι με την απόφαση της Έκτακτης Συνόδου του Συμβουλίου του IMO και στηρίζουμε πλήρως την άμεση εφαρμογή της».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ