
Οι κυρώσεις διεθνών δυνάμεων έναντι της Ρωσίας ισχυροποιούνται και αυξάνονται καθώς η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία συνεχίζεται. Πρόσφατα, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο ανακοίνωσαν την απαγόρευση ρωσικών ενεργειακών αγαθών, και δη του πετρελαίου, ενώ η ΕΕ ακόμη διστάζει να προβεί σε αντίστοιχες αποφάσεις. Με φόντο τις παραπάνω εξελίξεις, η Μόσχα εξερευνά ήδη εναλλακτικούς προορισμούς για τα ενεργειακά της αγαθά, με το βλέμμα προσηλωμένο στην… Κίνα.
Ειδικότερα, ο ρωσικός κολοσσός φυσικού αερίου Gazprom προσβλέπει στην κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου, διαμετακομιστικής ικανότητας 50 δισ. κ.μ,. με προορισμό την Κίνα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Business Insider. Η κατασκευή του εν λόγω αγωγού, εφόσον προχωρήσει, θα ενισχύσει περαιτέρω το εμπόριο ενέργειας μεταξύ Ρωσίας και Κίνας.
Υπενθυμίζεται ότι, το 2014, Ρωσία και Κίνα είχαν υπογράψει συμφωνία για την παροχή 38 δισ. κ.μ. ρωσικού φυσικού αερίου ετησίως επί 30 έτη, η οποία, βάσει του Bloomberg, εκκίνησε το 2019. Επιπλέον, μια παρεμφερής συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών υπεγράφη στις αρχές Φεβρουαρίου, σύμφωνα με την οποία η Ρωσία θα προμηθεύει την Κίνα με 10 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου (από το 2026 και έπειτα) ετησίως επί 30 έτη.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι, εάν το έργο προχωρήσει, η Ρωσία σκοπεύει να προβεί σε έργα διασύνδεσης μεταξύ των αγωγών της με κατεύθυνση την Ανατολή και τη Δύση. Συνεπώς, θα είναι σε θέση να ανακατευθύνει το φυσικό αέριο με προορισμό την Ευρώπη και να διαφοροποιήσει τους παραλήπτες φυσικού αέριου πέραν της ΕΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ