
Υπέρτιτλος: Η ανακοίνωση της Shell μετά τον σάλο που ξέσπασε με την αγορά ρωσικού πετρελαίου σε χαμηλή τιμή
H Shell ζήτησε σήμερα συγγνώμη για το ρωσικό αργό που αγόρασε την περασμένη εβδομάδα και ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει πλήρως από την όποια ανάμειξή της σε ρωσικούς υδρογονάνθρακες λόγω της εισβολής της χώρας στην Ουκρανία.
«Έχουμε έντονη επίγνωση ότι η απόφασή μας την περασμένη εβδομάδα να αγοράσουμε φορτίο ρωσικού αργού πετρελαίου… δεν ήταν η σωστή και ζητούμε συγγνώμη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Shell Μπεν βαν Μπούερντεν.
Η εταιρία αγόρασε φορτίο ρωσικού αργού από την ελβετική Trafigura, είπαν traders την Παρασκευή. Η Shell ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα αποχωρήσει από όλες τις ρωσικές της δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης της μονάδας υγροποιημένου φυσικού αεριού Sakhalin 2, στην οποία κατέχει ποσοστό 27,5% και η οποία ανήκει κατά 50% και τελεί υπό τη διαχείριση του ρωσικού ομίλου αερίου Gazprom.
Η Shell ακολούθησε το παράδειγμα άλλων εταιριών, όπως της BP που είπε ότι εγκαταλείπει το ποσοστό της 19,75% στον ρωσικό πετρελαϊκό κολοσσό Rosneft.
Ωστόσο ήταν μια από τις λίγες εταιρίες της Δύσης που συνέχισε να αγοράζει αργό από τη Ρωσία από τότε που η σύγκρουση στην Ουκρανία κλιμακώθηκε.
Ο βρετανικός ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε ότι θα αλλάξει την εφοδιαστική του αλυσίδα για το αργό πετρέλαιο για να μεταφέρει όγκους από την πληγείσα με κυρώσεις χώρα «όσο το δυνατόν πιο γρήγορα» και να κλείσει τους σταθμούς εξυπηρέτησής της καθώς και τις δραστηριότητες καυσίμων αεροσκαφών και λιπαντικών στη Ρωσία.
Η εταιρία ανέφερε ότι η αλλαγή θα χρειαστεί εβδομάδες για να ολοκληρωθεί και θα οδηγήσει σε μειωμένη δυνατότητα επεξεργασίας σε κάποια από τα διυλιστήρια της.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ