
Οι κυρώσεις που επιβάλλουν διεθνείς δυνάμεις στη Ρωσία αυξάνονται συνεχώς, καθώς η κρίση στην Ανατολική Ευρώπη συνεχίζεται, δημιουργώντας αβεβαιότητα αναφορικά με την ικανότητα ρωσικών εταιρειών να χρηματοδοτήσουν τα projects τους. Όπως καταδεικνύουν διεθνή μέσα, τα ναυπηγικά σχέδια της Ρωσίας ακροβατούν σε τεντωμένο σχοινί. Ενδεικτικά, το orderbook της ρωσικής Sovcomflot ξεπερνά τα 30 πλοία, πολλά εκ των οποίων προβλέπεται να αξιοποιηθούν στο ρωσικό project Arctic LNG 2.
Οι κυρώσεις των ΗΠΑ εναντίον της Sovcomflot προκαλούν ανησυχία αναφορικά με την ικανότητά της να χρηματοδοτήσει τα υπάρχοντα ναυπηγικά της σχέδια. Αρκετά από τα υπό ναυπήγηση πλοία συνδέονται με ενεργειακούς κολοσσούς, όπως η Shell και η Total, οι οποίες ήδη κάνουν βήματα με επίκεντρο την έξοδό τους από ρωσικά projects.
Παράλληλα, το orderbook της Sovcomflot απαρτίζεται κυρίως από LNG carriers, τα οποία κατασκευάζονται σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Επομένως, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αντιμετωπίζουν κινδύνους, ενώ η Σεούλ δείχνει έντονο ζήλο να συμμετάσχει στις χρηματοοικονομικές κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας. Μια πιθανή καθυστέρηση στις πληρωμές ενδέχεται να οδηγήσει σε σημαντικές ζημίες για τον νοτιοκορεατικό ναυπηγικό κλάδο.
Επιπλέον, σε περίπτωση που η Sovcomflot οδηγηθεί σε εγκατάλειψη των ναυπηγικών της σχεδίων, το μέλλον των εν λόγω πλοίων παραμένει αβέβαιο. Για κάποια από αυτά, ίσως τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αναζητήσουν νέους αγοραστές, ενώ άλλα θα εγκαταλειφθούν πλήρως, «ανοίγοντας» slots στα παγκοσμίως ασφυκτικά γεμάτα ναυπηγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ