
Σημαντική άνοδος σημειώθηκε στις ναυλαγορές των δεξαμενόπλοιων την εβδομάδα με πέρας τις 25 Φεβρουαρίου, ως απόρροια της κρίσης στην Ανατολική Ευρώπη, που προκάλεσε διστακτικότητα στους πλοιοκτήτες αναφορικά με την είσοδο των πλοίων τους στη Μαύρη Θάλασσα και στη Βαλτική Θάλασσα. Όπως αναφέρει έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, οι ναύλοι για Aframax και Suezmax tankers στο route Black Sea-Med κατέγραψαν αύξηση άνω του 200%.
Η προαναφερθείσα άνοδος στους ναύλους ώθησε τον μέσο όρο των κερδών των Aframaxes στη spot αγορά άνω των $68.000/ημέρα και τον μέσο όρο των κερδών των Suezmaxes άνω των $41.000/ημέρα.
Η ανοδική τάση στις ναυλαγορές των tankers συντέλεσε στο να αυξηθεί σημαντικά και ο δείκτης της Clarksons, ClarkSea, που λαμβάνει υπόψη τις επιμέρους ναυλαγορές. Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης κατέγραψε αύξηση κατά 10% σε εβδομαδιαία βάση, στα $36.932/ημέρα, το υψηλότερο επίπεδό του από τον Δεκέμβριο.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες ναυλαγορές, βελτιώσεις σημειώθηκαν και στη ναυλαγορά των bulk carriers, με τον μέσο όρο των κερδών ταξιδιού για Panamax πλοία να σημειώνει άνοδο 14% σε εβδομαδιαία βάση, στα $23.438/ημέρα.
Η ναυλαγορά των containerships συνεχίζει να κυμαίνεται σε εξαιρετικά επίπεδα, με τους ναύλους στα συμβόλαια χρονοναύλωσης μακράς διάρκειας να σημειώνουν σημαντική άνοδο, ειδικά στα μικρότερα μεγέθη. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για συμβόλαιο 6-12 μηνών για containership μεταφορικής ικανότητας 1.000 TEUs κατέγραψαν αύξηση 7% σε εβδομαδιαία βάση, φτάνοντας το επίπεδο ρεκόρ των $40.000/ημέρα.
Τέλος, νωχελικότητα παρατηρείται στις ναυλαγορές των gas carriers, όπου οι ναύλοι στη spot αγορά για VLGCs στο route Houston-Chiba διαμορφώθηκαν στα $22.120/ημέρα, καταγράφοντας πτώση 33% σε εβδομαδιαία βάση. Επιπλέον, ο μέσος όρος των ναύλων για LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. σημείωσε άνοδο 6% σε εβδομαδιαία βάση, στα $26.500/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ