
Η διασφάλιση εναλλακτικών πηγών εφοδιασμού σε περίπτωση διαταραχής της ροής φυσικού αερίου από τη Ρωσία, η οποία κάλυψε πέρυσι το 45% των συνολικών εισαγωγών στην Ελλάδα, είναι η στρατηγική που ακολουθεί η χώρα για την αντιμετώπιση πιθανής κρίσης.
Σύμφωνα με κορυφαίο παράγοντα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας η διαταραχή του εφοδιασμού με φυσικό αέριο ρωσικής προέλευσης δεν είναι το πιθανότερο σενάριο, ωστόσο δεν αποκλείεται αν κλιμακωθεί η κρίση να υπάρξουν επιπτώσεις στις τιμές. Σε κάθε περίπτωση η χώρα προετοιμάζεται για όλα τα ενδεχόμενα και στο πλαίσιο αυτό:
-Γίνεται προγραμματισμός για διασφάλιση εφοδιασμού των εγκαταστάσεων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) στη Ρεβυθούσα με συνεχή εκφόρτωση πλοίων. Η χρήση της Ρεβυθούσας είναι ήδη αυξημένη εφέτος και αν χρειαστεί θα αναζητηθούν περισσότερα φορτία ΥΦΑ.
-Υπάρχει ετοιμότητα για τροφοδοσία με πετρέλαιο ντίζελ των μονάδων φυσικού αερίου που έχουν τεχνικά αυτή τη δυνατότητα. Έτσι αν χρειαστεί θα μειωθεί η ζήτηση για φυσικό αέριο με προορισμό την ηλεκτροπαραγωγή αλλά και θα διασφαλιστεί η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Το ελληνικό σύστημα διαθέτει σήμερα τέσσερα σημεία εισόδου φυσικού αερίου. Είναι το Σιδηρόκαστρο που κάλυψε πέρυσι το 45,5 % των εισαγωγών, η Ρεβυθούσα (31,8 %), η διασύνδεση με τον αγωγό ΤΑΡ στη Νέα Μεσημβρία (17,51 %) και ο ελληνοτουρκικός αγωγός (Κήποι Έβρου) που κάλυψε το 5,17 %. Το ρωσικό φυσικό αέριο διοχετεύεται στην Ελλάδα μέσω αγωγών που διέρχονται από την Τουρκία και τη Βουλγαρία.
Η εικόνα που μεταφέρεται από αρμόδια στελέχη είναι πως δεν έχει εμφανιστεί μέχρι στιγμής διαταραχή στον εφοδιασμό με φυσικό αέριο. Ενώ και σε επίπεδο τιμών η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας αντιδρά επί του παρόντος ομαλά καθώς η τιμή του ρεύματος στο Χρηματιστήριο διαμορφώνεται σήμερα Τετάρτη στα 188,39 ευρώ ανά μεγαβατώρα, δηλαδή ουσιαστικά στα χθεσινά επίπεδα (ήταν 187,55 ευρώ).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ