
Οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις προκαλούν διεθνώς ενδιαφέρον και ανησυχία, ειδικά λόγω της σημαντικότητας της Ουκρανίας και της Ρωσίας για το διεθνές εμπόριο. Οι αναταραχές στην Ανατολική Ευρώπη και τα ενδεχόμενα περαιτέρω κλιμάκωσής της πιθανά να αποτρέψουν τους πλοιοκτήτες από το να κατευθύνουν τους στόλους τους στη Μαύρη Θάλασσα, δημιουργώντας εμπόδια στις θαλάσσιες εξαγωγές ουκρανικών και ρωσικών προϊόντων. Όπως και αν διαμορφωθεί η κατάσταση μελλοντικά, επί του παρόντος η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων και δη των MR1 dirty tankers με αφετηρία τη Μαύρη Θάλασσα παραμένει αποδυναμωμένη.
Σύμφωνα με δεδομένα της Ocean Signal Platform, οι ναύλοι στο route των MR1 dirty tankers “BlackSea to ARA” έχουν διαμορφωθεί στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Οκτώβριο του 2021, στο Worldscale (WS) 150 (TCE ίσο με $2.688). Η καθοδική πορεία της εκκίνησε τον Δεκέμβριο του 2021 αφότου κορυφώθηκε στο WS 235.
Παράλληλα, η προσφορά των MR1 tankers στη Μαύρη Θάλασσα και δη στους λιμένες της Ουκρανίας είναι χαμηλή. Ωστόσο, αυτό συνιστά σύνηθες φαινόμενο στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς η προσφορά πλοίων από τον Δεκέμβριο του 2021 βρίσκεται σε παρεμφερή επίπεδα.
Υπενθυμίζεται ότι τα λιμάνια της Ουκρανίας αντιμετώπισαν πρόσφατα ισχυρές προκλήσεις λόγω της περιορισμένης πρόσβασης που είχαν πλοία σε αυτά. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε απόρροια των περιορισμών που έθεσε η Ρωσία στην πλεύση εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα, με επίκεντρο τα στρατιωτικά γυμνάσια που έλαβαν χώρα εκεί. Σύμφωνα με ξένα ειδησεογραφικά μέσα, προκειμένου η Ουκρανία να διασφαλίσει την ομαλή διεξαγωγή του εμπορίου, πραγματοποίησε έκτακτα υδρογραφικά έργα στις περιορισμένες περιοχές που η Ρωσία επέτρεπε πλεύση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ