Xαμηλές πτήσεις για τα MR1 tankers

Xαμηλές πτήσεις για τα MR1 tankers

115
Xαμηλές πτήσεις για τα MR1 tankers

Οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις προκαλούν διεθνώς ενδιαφέρον και ανησυχία, ειδικά λόγω της σημαντικότητας της Ουκρανίας και της Ρωσίας για το διεθνές εμπόριο. Οι αναταραχές στην Ανατολική Ευρώπη και τα ενδεχόμενα περαιτέρω κλιμάκωσής της πιθανά να αποτρέψουν τους πλοιοκτήτες από το να κατευθύνουν τους στόλους τους στη Μαύρη Θάλασσα, δημιουργώντας εμπόδια στις θαλάσσιες εξαγωγές ουκρανικών και ρωσικών προϊόντων. Όπως και αν διαμορφωθεί η κατάσταση μελλοντικά, επί του παρόντος η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων και δη των MR1 dirty tankers με αφετηρία τη Μαύρη Θάλασσα παραμένει αποδυναμωμένη.

Σύμφωνα με δεδομένα της Ocean Signal Platform, οι ναύλοι στο route των MR1 dirty tankers “BlackSea to ARA” έχουν διαμορφωθεί στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Οκτώβριο του 2021, στο Worldscale (WS) 150 (TCE ίσο με $2.688). Η καθοδική πορεία της εκκίνησε τον Δεκέμβριο του 2021 αφότου κορυφώθηκε στο WS 235.

Παράλληλα, η προσφορά των MR1 tankers στη Μαύρη Θάλασσα και δη στους λιμένες της Ουκρανίας είναι χαμηλή. Ωστόσο, αυτό συνιστά σύνηθες φαινόμενο στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς η προσφορά πλοίων από τον Δεκέμβριο του 2021 βρίσκεται σε παρεμφερή επίπεδα.

Υπενθυμίζεται ότι τα λιμάνια της Ουκρανίας αντιμετώπισαν πρόσφατα ισχυρές προκλήσεις λόγω της περιορισμένης πρόσβασης που είχαν πλοία σε αυτά. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε απόρροια των περιορισμών που έθεσε η Ρωσία στην πλεύση εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα, με επίκεντρο τα στρατιωτικά γυμνάσια που έλαβαν χώρα εκεί. Σύμφωνα με ξένα ειδησεογραφικά μέσα, προκειμένου η Ουκρανία να διασφαλίσει την ομαλή διεξαγωγή του εμπορίου, πραγματοποίησε έκτακτα υδρογραφικά έργα στις περιορισμένες περιοχές που η Ρωσία επέτρεπε πλεύση.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.