
Οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις προκαλούν διεθνώς ενδιαφέρον και ανησυχία, ειδικά λόγω της σημαντικότητας της Ουκρανίας και της Ρωσίας για το διεθνές εμπόριο. Οι αναταραχές στην Ανατολική Ευρώπη και τα ενδεχόμενα περαιτέρω κλιμάκωσής της πιθανά να αποτρέψουν τους πλοιοκτήτες από το να κατευθύνουν τους στόλους τους στη Μαύρη Θάλασσα, δημιουργώντας εμπόδια στις θαλάσσιες εξαγωγές ουκρανικών και ρωσικών προϊόντων. Όπως και αν διαμορφωθεί η κατάσταση μελλοντικά, επί του παρόντος η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων και δη των MR1 dirty tankers με αφετηρία τη Μαύρη Θάλασσα παραμένει αποδυναμωμένη.
Σύμφωνα με δεδομένα της Ocean Signal Platform, οι ναύλοι στο route των MR1 dirty tankers “BlackSea to ARA” έχουν διαμορφωθεί στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Οκτώβριο του 2021, στο Worldscale (WS) 150 (TCE ίσο με $2.688). Η καθοδική πορεία της εκκίνησε τον Δεκέμβριο του 2021 αφότου κορυφώθηκε στο WS 235.
Παράλληλα, η προσφορά των MR1 tankers στη Μαύρη Θάλασσα και δη στους λιμένες της Ουκρανίας είναι χαμηλή. Ωστόσο, αυτό συνιστά σύνηθες φαινόμενο στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς η προσφορά πλοίων από τον Δεκέμβριο του 2021 βρίσκεται σε παρεμφερή επίπεδα.
Υπενθυμίζεται ότι τα λιμάνια της Ουκρανίας αντιμετώπισαν πρόσφατα ισχυρές προκλήσεις λόγω της περιορισμένης πρόσβασης που είχαν πλοία σε αυτά. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε απόρροια των περιορισμών που έθεσε η Ρωσία στην πλεύση εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα, με επίκεντρο τα στρατιωτικά γυμνάσια που έλαβαν χώρα εκεί. Σύμφωνα με ξένα ειδησεογραφικά μέσα, προκειμένου η Ουκρανία να διασφαλίσει την ομαλή διεξαγωγή του εμπορίου, πραγματοποίησε έκτακτα υδρογραφικά έργα στις περιορισμένες περιοχές που η Ρωσία επέτρεπε πλεύση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ