
H μεγάλη έλλειψη ημιαγωγών ουσιαστικά έχει παραλύσει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας τους τελευταίους μήνες, με αναλυτές να εκτιμούν ότι οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές αυτοκινήτων δεν θα πρέπει να αναμένουν σύντομα μια εξομάλυνση στις τιμές και στα αποθέματα.
Οι συνθήκες μειωμένης προσφοράς και αυξημένης ζήτησης ωθούν σε υψηλά επίπεδα τις τιμές τόσο καινούργιων όσο και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για σταδιακή ανάκαμψη των αποθεμάτων προς το τέλος του 2022.
Ο ρόλος των ημιαγωγών για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι σημαντικός, δεδομένου ότι πολλά εξαρτήματα που σχετίζονται για παράδειγμα με την κατανάλωση καυσίμου, την αυτόνομη οδήγηση και τα συστήματα ασφαλείας απαιτούν τη χρήση τσιπ. Μπροστά στο χάος που έχει δημιουργηθεί, η BMW ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει για μία εβδομάδα την παραγωγή της σε εργοστάσιο στην Οξφόρδη και ότι «παρακολουθεί στενά την κατάσταση». «Ως απόρροια της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών, ένα θέμα που απασχολεί την αυτοκινητοβιομηχανία τον τελευταίο χρόνο, το εργοστάσιο της Οξφόρδης προχωρά σε βραχυπρόθεσμες αναπροσαρμογές στο πρόγραμμα παραγωγής του», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση της BMW.
Παράλληλα, η Τοyota ανακοίνωσε ότι τον περασμένο Ιανουάριο η παραγωγή της μειώθηκε κατά 47.000 οχήματα, ενώ σε παρόμοιο μήκος κύματος κινήθηκαν Honda και Volkswagen. Η General Motors, από την άλλη, αναγκάστηκε να αναστείλει τα θερμαινόμενα καθίσματα ως διαθέσιμη επιλογή στα οχήματά της.
Δεδομένου ότι για την κατασκευή νέων εργοστασίων παραγωγής ημιαγωγών απαιτούνται χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπροσαρμόζουν τις στρατηγικές τους, εστιασμένες στη μεταφορική αλυσίδα και στις σχέσεις τους με τους προμηθευτές τους. Την ίδια ώρα, ρίχνουν το βάρος στην ανάπτυξη αποθεμάτων, όταν υπό κανονικές συνθήκες προσβλέπουν σε συνεχείς και έγκαιρες παραδόσεις οχημάτων στους πελάτες τους.
Εμπειρογνώμονες του κλάδου συμβουλεύουν υποψήφιους αγοραστές να εστιαστούν πλέον περισσότερο στις βασικές ανάγκες τους και λιγότερο στα «θέλω» τους, όπως το χρώμα ή τα επιπλέον εξαρτήματα, τα οποία θα επιμηκύνουν την παράδοση των οχημάτων τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ