
Ανοδική διαφαίνεται η πορεία της ναυλαγοράς των clean MR2 tankers, όπου εντός Φεβρουαρίου, βάσει δεδομένων της Signal Ocean Platform, καταγράφεται άνοδος στα φορτία πετρελαϊκών παραγώγων. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου του 2022 πραγματοποιήθηκαν μεταξύ άλλων 79 φορτώσεις στον Κόλπο του Μεξικού, έναντι 53 την αντίστοιχη περίοδο το 2021. Η ανοδική αυτή εικόνα είναι εμφανής στις περισσότερες εκ των κύριων περιοχών φόρτωσης της αγοράς των MR2 tankers.
Από τον Κόλπο του Μεξικού, και δη από τον λιμένα του Χιούστον, ξεκινά ένα εκ των σημαντικότερων routes της αγοράς των MR2 δεξαμενόπλοιων, με προορισμό το Άμστερνταμ. Τα δεδομένα της Signal Ocean Platform καταδεικνύουν ότι η ναυλαγορά βρίσκεται σε ανοδική πορεία ελλείψει διαθέσιμου τονάζ. Από τη Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου έως και την Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου, η μείωση στη διαθεσιμότητα πλοίων έδωσε ώθηση στους ναύλους, οι οποίοι κατέγραψαν αύξηση 17,5% σε όρους Worldscale (WS).
Παρά την ανοδική τάση της ναυλαγοράς, η κερδοφορία στο route US Gulf-Continent δεν βρίσκεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Ειδικότερα, στις 18 Φεβρουαρίου, το TCE στο εν λόγω route (Χιούστον-Άμστερνταμ) ήταν ίσο με $4.200. Βάσει δεδομένων της Signal Ocean Platform, το TCE σε λοιπά σημαντικά routes της αγοράς των MR2 tankers είναι αρκετά υψηλότερα.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως, εντός Φεβρουαρίου, τα τονομίλια στο εν λόγω route βρίσκονται σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τα προηγούμενα δύο έτη. Στις 17 Φεβρουαρίου 2022, τα τονομίλια ήταν ίσα με 146,5 εκατ., μια ανάσα μακριά από το υψηλότερο των τελευταίων δύο ετών, το οποίο είχε σημειωθεί στις 30 Αυγούστου 2021 και ήταν ίσο με 154,3 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ