
Το εμπόριο της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις θαλάσσιες και τις εναέριες μεταφορές, και μάλιστα τα κόστη μεταφοράς προς τις δύο χώρες της Ωκεανίας αυξήθηκαν σημαντικά στις αρχές του 2022 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2021. Στην εξέλιξη αυτή, μεταξύ άλλων, έχουν συμβάλει οι εξελίξεις στο παγκόσμιο εμπόριο, και δη η επιμένουσα κρίση που ταλανίζει τις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Ειδικότερα, το κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διά θαλάσσης από την Άπω Ανατολή στην Αυστραλία και στη Νέα Ζηλανδία έχει αυξηθεί τόσο στη spot αγορά όσο και σε εκείνη των long-term συμβολαίων. Όπως καταδεικνύει πρόσφατη έκθεση του οίκου αναλύσεων Xeneta, οι ναύλοι στη spot αγορά αυξήθηκαν πάνω από 80% σε ετήσια βάση, στα $9.925/FEU, ενώ στην αγορά χρονοναυλώσεων έχουν αυξηθεί κατά 130% σε ετήσια βάση, με τον μέσο όρο των συμβολαίων για τους τρεις τελευταίους μήνες να διαμορφώνεται στα $9.278/FEU. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019 και το 2020 οι ναύλοι των συμβολαίων μακράς διάρκειας είχαν διαμορφωθεί κατά μέσο όρο στα $1.775/FEU.
Παράλληλα, η αύξηση στη ναυλαγορά των containerships ώθησε προς τα επάνω και τους ναύλους στις αερομεταφορές, καθώς οι εισαγωγείς αναζήτησαν εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς των εμπορευμάτων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι από την Άπω Ανατολή στην Αυστραλία και στη Νέα Ζηλανδία κατέγραψαν άνοδο σχεδόν 50% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα $8,5/kg. Την ίδια ώρα, οι ναύλοι στην αγορά χρονοναυλώσεων αυξήθηκαν κατά 44%, στα $9,6/kg.
Τέλος, η Xeneta υπογραμμίζει ότι τους επόμενους μήνες δεν προβλέπεται διόρθωση στους ναύλους ούτε για τις θαλάσσιες μεταφορές αλλά ούτε για τις αερομεταφορές, με τα κόστη να εκτιμάται πως θα παραμείνουν αυξημένα.
Φωτό: Bernd Hildebrandt/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ