
Η εταιρεία Doosan Fuel Cell μαζί με τις Shell και Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) πρόκειται να δημιουργήσουν μια κοινοπραξία, η οποία θα εστιάσει στην ανάπτυξη κυψελών καυσίμου που θα προορίζονται για χρήση σε ποντοπόρα πλοία. Παράλληλα, σκοπός των τριών εταίρων είναι στην εν λόγω σύμπραξη να ενταχθούν πλοιοκτήτριες εταιρείες, ναυπηγεία αλλά και νηογνώμονες, ώστε να επιταχυνθεί η υιοθέτηση των κυψελών καυσίμου από τον ναυτιλιακό κλάδο.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας που υπεγράφη, η Doosan Fuel Cell πρόκειται να παρέχει τις χαμηλών θερμοκρασιών κυψέλες καυσίμου στερεού οξειδίου (SOFC) που αναπτύσσει για τη δημιουργία συστημάτων κυψελών καυσίμου, τα οποία θα μπορούν να εγκατασταθούν σε πλοία, προσφέροντας παράλληλα και σχετικές υπηρεσίες συντήρησης. Από τη μεριά της, η Shell θα είναι υπεύθυνη για τις παραγγελίες και τη διαχείριση των πλοίων που θα διαθέτουν τα εν λόγω συστήματα κυψελών καυσίμου, ενώ η KSOE θα αναλάβει την εγκατάσταση των συστημάτων στα πλοία και την πραγματοποίηση τροποποιήσεων που ενδεχομένως να χρειαστούν. Στόχος της κοινοπραξίας είναι η εγκατάσταση σε ένα πλοίο ενός συστήματος SOFC ισχύος 600 kW, το οποίο θα λειτουργεί ως μονάδα βοηθητικής ισχύος (APU), και η πραγματοποίηση δοκιμών για διάστημα ενός χρόνου και σε διάφορα δρομολόγια, με σκοπό την περαιτέρω βελτιστοποίηση του συστήματος.
Σύμφωνα με την Doosan Fuel Cell, η διαδικασία ανάπτυξης των εν λόγω συστημάτων κυψελών καυσίμου και η πιστοποίηση αυτών αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2024, ενώ η εταιρεία προγραμματίζει να προχωρήσει στο εμπορικό τους λανσάρισμα μέσα στο 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε αργά το βράδυ της Κυριακής 6 Ιουλίου (τοπική ώρα) μέσω Truth Social ότι οι πρώτες ενημερωτικές επιστολές του…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ