Oι δυνατότητες χρήσης κυψελών καυσίμου σε ποντοπόρα πλοία στο επίκεντρο νέας συνεργασίας

Oι δυνατότητες χρήσης κυψελών καυσίμου σε ποντοπόρα πλοία στο επίκεντρο νέας συνεργασίας

147
Oι δυνατότητες χρήσης κυψελών καυσίμου σε ποντοπόρα πλοία στο επίκεντρο νέας συνεργασίας

Η εταιρεία Doosan Fuel Cell μαζί με τις Shell και Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) πρόκειται να δημιουργήσουν μια κοινοπραξία, η οποία θα εστιάσει στην ανάπτυξη κυψελών καυσίμου που θα προορίζονται για χρήση σε ποντοπόρα πλοία. Παράλληλα, σκοπός των τριών εταίρων είναι στην εν λόγω σύμπραξη να ενταχθούν πλοιοκτήτριες εταιρείες, ναυπηγεία αλλά και νηογνώμονες, ώστε να επιταχυνθεί η υιοθέτηση των κυψελών καυσίμου από τον ναυτιλιακό κλάδο.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας που υπεγράφη, η Doosan Fuel Cell πρόκειται να παρέχει τις χαμηλών θερμοκρασιών κυψέλες καυσίμου στερεού οξειδίου (SOFC) που αναπτύσσει για τη δημιουργία συστημάτων κυψελών καυσίμου, τα οποία θα μπορούν να εγκατασταθούν σε πλοία, προσφέροντας παράλληλα και σχετικές υπηρεσίες συντήρησης. Από τη μεριά της, η Shell θα είναι υπεύθυνη για τις παραγγελίες και τη διαχείριση των πλοίων που θα διαθέτουν τα εν λόγω συστήματα κυψελών καυσίμου, ενώ η KSOE θα αναλάβει την εγκατάσταση των συστημάτων στα πλοία και την πραγματοποίηση τροποποιήσεων που ενδεχομένως να χρειαστούν. Στόχος της κοινοπραξίας είναι η εγκατάσταση σε ένα πλοίο ενός συστήματος SOFC ισχύος 600 kW, το οποίο θα λειτουργεί ως μονάδα βοηθητικής ισχύος (APU), και η πραγματοποίηση δοκιμών για διάστημα ενός χρόνου και σε διάφορα δρομολόγια, με σκοπό την περαιτέρω βελτιστοποίηση του συστήματος.

Σύμφωνα με την Doosan Fuel Cell, η διαδικασία ανάπτυξης των εν λόγω συστημάτων κυψελών καυσίμου και η πιστοποίηση αυτών αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2024, ενώ η εταιρεία προγραμματίζει να προχωρήσει στο εμπορικό τους λανσάρισμα μέσα στο 2025.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.