
Το 2021 αποτέλεσε έτος σημαντικής κερδοφορίας στην αγορά των containerships, αλλά και σε εκείνη των bulk carriers και των LNGCs. Η κερδοφορία αυτή αποτυπώθηκε τόσο στις νεοναυπηγήσεις πλοίων όσο και στη second-hand αγορά, όπου σημειώθηκαν σημαντικές επενδύσεις.
Σημαντικό μέρος αυτών των κεφαλαίων διατέθηκε στην αγορά των LNGCs. Η τάση αυτή, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Simpson Spence Young, δεν συνιστά απόρροια της, αν και εξαιρετικά μεταβλητής, καλπάζουσας ναυλαγοράς. Πιο συγκεκριμένα, καθώς από το 2024 και έπειτα αναμένεται να καταγραφεί σημαντική αύξηση της παραγωγής LNG, οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να αυξήσουν τη μεταφορική ικανότητα των στόλων τους.
Οι κινήσεις των ιδιοκτητών, με επίκεντρο τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, οδήγησαν σε σημαντική μείωση των διαθέσιμων slots και σε αύξηση των τιμών ναυπήγησης. Σε συνάρτηση με την πληθώρα παραγγελιών containerships, τα διαθέσιμα slots σε βάθος τριετίας είναι εξαιρετικά περιορισμένα.
Συνεπώς, όπως υπογραμμίζει η SSY, επικρατεί ανησυχία για το κατά πόσο η προσφορά πλοίων θα αντεπεξέλθει στην αυξανόμενη ζήτηση για τη θαλάσσια μεταφορά LNG.
Επί του παρόντος, η αγορά LNG διανύει μια περίοδο επιμένουσας και ακραίας μεταβλητότητας, η οποία καταδεικνύει τη δυσκολία πραγματοποίησης εκτιμήσεων αναφορικά με το μέλλον της ζήτησης στην αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ