Το μαζικό κύμα παραγγελιών και ο αντίκτυπος στις ναυλαγορές

Το μαζικό κύμα παραγγελιών και ο αντίκτυπος στις ναυλαγορές

296
Το μαζικό κύμα παραγγελιών και ο αντίκτυπος στις ναυλαγορές

Το 2021 αποτέλεσε έτος σημαντικής κερδοφορίας στην αγορά των containerships, αλλά και σε εκείνη των bulk carriers και των LNGCs. Η κερδοφορία αυτή αποτυπώθηκε τόσο στις νεοναυπηγήσεις πλοίων όσο και στη second-hand αγορά, όπου σημειώθηκαν σημαντικές επενδύσεις.

Σημαντικό μέρος αυτών των κεφαλαίων διατέθηκε στην αγορά των LNGCs. Η τάση αυτή, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Simpson Spence Young, δεν συνιστά απόρροια της, αν και εξαιρετικά μεταβλητής, καλπάζουσας ναυλαγοράς. Πιο συγκεκριμένα, καθώς από το 2024 και έπειτα αναμένεται να καταγραφεί σημαντική αύξηση της παραγωγής LNG, οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να αυξήσουν τη μεταφορική ικανότητα των στόλων τους.

Οι κινήσεις των ιδιοκτητών, με επίκεντρο τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, οδήγησαν σε σημαντική μείωση των διαθέσιμων slots και σε αύξηση των τιμών ναυπήγησης. Σε συνάρτηση με την πληθώρα παραγγελιών containerships, τα διαθέσιμα slots σε βάθος τριετίας είναι εξαιρετικά περιορισμένα.

Συνεπώς, όπως υπογραμμίζει η SSY, επικρατεί ανησυχία για το κατά πόσο η προσφορά πλοίων θα αντεπεξέλθει στην αυξανόμενη ζήτηση για τη θαλάσσια μεταφορά LNG.

Επί του παρόντος, η αγορά LNG διανύει μια περίοδο επιμένουσας και ακραίας μεταβλητότητας, η οποία καταδεικνύει τη δυσκολία πραγματοποίησης εκτιμήσεων αναφορικά με το μέλλον της ζήτησης στην αγορά.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.