Επιστροφή του θαλάσσιου εμπορίου στα προπανδημικά επίπεδα

Επιστροφή του θαλάσσιου εμπορίου στα προπανδημικά επίπεδα

205
Επιστροφή του θαλάσσιου εμπορίου στα προπανδημικά επίπεδα

Ανάκαμψη στα προ πανδημίας επίπεδα κατέγραψε το θαλάσσιο εμπόριο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Clarksons Research. H άνοδος αυτή ήταν της τάξης του 3,4% σε σχέση με το 2019, στους 12 δισ. τόνους, και οδηγήθηκε κυρίως από τον όγκο σιτηρών που μεταφέρθηκε μέσω θαλάσσης, καθώς αυξήθηκε κατά 9,3% σε σχέση με το 2019. Στο ίδιο μήκος κύματος, το θαλάσσιο εμπόριο LNG και LPG αυξήθηκε 6,9% και 6% αντίστοιχα συγκριτικά με το 2019, ενώ 4,7% ήταν η αύξηση του εμπορίου σε εμπορευματοκιβώτια.

Η ανάκαμψη της οικονομίας το περασμένο έτος και η συνέχιση της βιομηχανικής παραγωγής είχε ως απόρροια το θαλάσσιο εμπόριο iron ore να αυξηθεί κατά 4,3% και αυτό των δευτερευόντων ξηρών φορτίων κατά 2,6%. Αντιθέτως, οι πιέσεις για απανθρακοποίηση και ενεργειακή μετάβαση ώθησαν προς τα κάτω το εμπόριο άνθρακα και πετρελαίου.

Οι εκτιμήσεις της Clarksons Research κάνουν λόγο για αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου κατά 3,4% και 3,9% σε τονομίλια, αν και οι τάσεις είναι αντίρροπες μεταξύ των διαφόρων εμπορευμάτων. Το εμπόριο σε εμπορευματοκιβώτια δεν διαφαίνεται ότι θα χάσει τη δυναμική του όσο διατηρούνται οι ανισορροπίες στα logistics, ενώ η ανάπτυξη της οικονομίας θα αυξήσει την καταναλωτική δαπάνη και άρα τη ζήτηση για εμπορεύματα που μεταφέρονται με containerships. Ενδιαφέρον θα παρουσιάσει το θαλάσσιο εμπόριο LNG και το πώς θα διαμορφωθεί εν μέσω υψηλών γεωπολιτικών εντάσεων, ενώ οι συμμετέχοντες στην αγορά των δεξαμενόπλοιων αναμένουν την «πολυπόθητη» ανάκαμψη του εμπορίου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.