
Ανάκαμψη στα προ πανδημίας επίπεδα κατέγραψε το θαλάσσιο εμπόριο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Clarksons Research. H άνοδος αυτή ήταν της τάξης του 3,4% σε σχέση με το 2019, στους 12 δισ. τόνους, και οδηγήθηκε κυρίως από τον όγκο σιτηρών που μεταφέρθηκε μέσω θαλάσσης, καθώς αυξήθηκε κατά 9,3% σε σχέση με το 2019. Στο ίδιο μήκος κύματος, το θαλάσσιο εμπόριο LNG και LPG αυξήθηκε 6,9% και 6% αντίστοιχα συγκριτικά με το 2019, ενώ 4,7% ήταν η αύξηση του εμπορίου σε εμπορευματοκιβώτια.
Η ανάκαμψη της οικονομίας το περασμένο έτος και η συνέχιση της βιομηχανικής παραγωγής είχε ως απόρροια το θαλάσσιο εμπόριο iron ore να αυξηθεί κατά 4,3% και αυτό των δευτερευόντων ξηρών φορτίων κατά 2,6%. Αντιθέτως, οι πιέσεις για απανθρακοποίηση και ενεργειακή μετάβαση ώθησαν προς τα κάτω το εμπόριο άνθρακα και πετρελαίου.
Οι εκτιμήσεις της Clarksons Research κάνουν λόγο για αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου κατά 3,4% και 3,9% σε τονομίλια, αν και οι τάσεις είναι αντίρροπες μεταξύ των διαφόρων εμπορευμάτων. Το εμπόριο σε εμπορευματοκιβώτια δεν διαφαίνεται ότι θα χάσει τη δυναμική του όσο διατηρούνται οι ανισορροπίες στα logistics, ενώ η ανάπτυξη της οικονομίας θα αυξήσει την καταναλωτική δαπάνη και άρα τη ζήτηση για εμπορεύματα που μεταφέρονται με containerships. Ενδιαφέρον θα παρουσιάσει το θαλάσσιο εμπόριο LNG και το πώς θα διαμορφωθεί εν μέσω υψηλών γεωπολιτικών εντάσεων, ενώ οι συμμετέχοντες στην αγορά των δεξαμενόπλοιων αναμένουν την «πολυπόθητη» ανάκαμψη του εμπορίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ