
Το 2021 αποτέλεσε αδιαμφισβήτητα μια χρονιά ιδιαίτερων προκλήσεων για την αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Η ναυλαγορά κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα, επηρεάζοντας σημαντικά την κερδοφορία των tankers και οδηγώντας τα ετήσια έσοδα να διαμορφωθούν στα χαμηλότερα επίπεδά τους για πάνω από 20 έτη. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Simpson Spence Young, το 2022 θα αποτελέσει έτος ανάκαμψης για τα δεξαμενόπλοια.
Το α’ εξάμηνο του 2022, η επίδραση της παραλλαγής Όμικρον στην κατανάλωση πετρελαίου ενέχει κινδύνους όσον αφορά την ανάκαμψη της αγοράς. Πάντως, το πόσο έντονη θα είναι εξαρτάται από πληθώρα παραγόντων, μεταξύ άλλων των πολιτικών που θα ακολουθήσουν οι κυβερνήσεις.
Αναφορικά με το β’ εξάμηνο του έτους, υπάρχουν διάφορες συνιστώσες που προκαλούν αισιοδοξία στους αναλυτές της SSY. Πιο συγκεκριμένα, τα αποθέματα πετρελαίου θα έχουν μειωθεί σημαντικά, οδηγώντας σε μεγαλύτερη δραστηριότητα στην αγορά. Το ίδιο θα ισχύσει και για τα Στρατηγικά Πετρελαϊκά Αποθέματα των χωρών, τα οποία θα χρειαστεί να αναπληρωθούν. Την ίδια ώρα, τόσο η προσφορά πετρελαίου από πλευράς OPEC+ όσο και η ζήτηση για μαύρο χρυσό με οδηγό την Κίνα θα σημειώσουν άνοδο.
Παράλληλα, οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων αναμένεται να αυξηθούν το 2022, και δη για δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, ως απόρροια της παρατεταμένης νωχελικότητας της ναυλαγοράς, των αυξημένων τιμών διάλυσης και της εισαγωγής νέων περιβαλλοντικών κανονισμών το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ