Δεξαμενόπλοια: Εντός του 2022 η ανάκαμψη της αγοράς

Δεξαμενόπλοια: Εντός του 2022 η ανάκαμψη της αγοράς

370
Δεξαμενόπλοια: Εντός του 2022 η ανάκαμψη της αγοράς

Το 2021 αποτέλεσε αδιαμφισβήτητα μια χρονιά ιδιαίτερων προκλήσεων για την αγορά των δεξαμενόπλοιων.

Η ναυλαγορά κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα, επηρεάζοντας σημαντικά την κερδοφορία των tankers και οδηγώντας τα ετήσια έσοδα να διαμορφωθούν στα χαμηλότερα επίπεδά τους για πάνω από 20 έτη. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Simpson Spence Young, το 2022 θα αποτελέσει έτος ανάκαμψης για τα δεξαμενόπλοια.

Το α’ εξάμηνο του 2022, η επίδραση της παραλλαγής Όμικρον στην κατανάλωση πετρελαίου ενέχει κινδύνους όσον αφορά την ανάκαμψη της αγοράς. Πάντως, το πόσο έντονη θα είναι εξαρτάται από πληθώρα παραγόντων, μεταξύ άλλων των πολιτικών που θα ακολουθήσουν οι κυβερνήσεις.

Αναφορικά με το β’ εξάμηνο του έτους, υπάρχουν διάφορες συνιστώσες που προκαλούν αισιοδοξία στους αναλυτές της SSY. Πιο συγκεκριμένα, τα αποθέματα πετρελαίου θα έχουν μειωθεί σημαντικά, οδηγώντας σε μεγαλύτερη δραστηριότητα στην αγορά. Το ίδιο θα ισχύσει και για τα Στρατηγικά Πετρελαϊκά Αποθέματα των χωρών, τα οποία θα χρειαστεί να αναπληρωθούν. Την ίδια ώρα, τόσο η προσφορά πετρελαίου από πλευράς OPEC+ όσο και η ζήτηση για μαύρο χρυσό με οδηγό την Κίνα θα σημειώσουν άνοδο.

Παράλληλα, οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων αναμένεται να αυξηθούν το 2022, και δη για δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, ως απόρροια της παρατεταμένης νωχελικότητας της ναυλαγοράς, των αυξημένων τιμών διάλυσης και της εισαγωγής νέων περιβαλλοντικών κανονισμών το 2023.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.