
Το 2021 αποτέλεσε αδιαμφισβήτητα μια χρονιά ιδιαίτερων προκλήσεων για την αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Η ναυλαγορά κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα, επηρεάζοντας σημαντικά την κερδοφορία των tankers και οδηγώντας τα ετήσια έσοδα να διαμορφωθούν στα χαμηλότερα επίπεδά τους για πάνω από 20 έτη. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Simpson Spence Young, το 2022 θα αποτελέσει έτος ανάκαμψης για τα δεξαμενόπλοια.
Το α’ εξάμηνο του 2022, η επίδραση της παραλλαγής Όμικρον στην κατανάλωση πετρελαίου ενέχει κινδύνους όσον αφορά την ανάκαμψη της αγοράς. Πάντως, το πόσο έντονη θα είναι εξαρτάται από πληθώρα παραγόντων, μεταξύ άλλων των πολιτικών που θα ακολουθήσουν οι κυβερνήσεις.
Αναφορικά με το β’ εξάμηνο του έτους, υπάρχουν διάφορες συνιστώσες που προκαλούν αισιοδοξία στους αναλυτές της SSY. Πιο συγκεκριμένα, τα αποθέματα πετρελαίου θα έχουν μειωθεί σημαντικά, οδηγώντας σε μεγαλύτερη δραστηριότητα στην αγορά. Το ίδιο θα ισχύσει και για τα Στρατηγικά Πετρελαϊκά Αποθέματα των χωρών, τα οποία θα χρειαστεί να αναπληρωθούν. Την ίδια ώρα, τόσο η προσφορά πετρελαίου από πλευράς OPEC+ όσο και η ζήτηση για μαύρο χρυσό με οδηγό την Κίνα θα σημειώσουν άνοδο.
Παράλληλα, οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων αναμένεται να αυξηθούν το 2022, και δη για δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, ως απόρροια της παρατεταμένης νωχελικότητας της ναυλαγοράς, των αυξημένων τιμών διάλυσης και της εισαγωγής νέων περιβαλλοντικών κανονισμών το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ