
Το 2021 αποτέλεσε αδιαμφισβήτητα μια χρονιά ιδιαίτερων προκλήσεων για την αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Η ναυλαγορά κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα, επηρεάζοντας σημαντικά την κερδοφορία των tankers και οδηγώντας τα ετήσια έσοδα να διαμορφωθούν στα χαμηλότερα επίπεδά τους για πάνω από 20 έτη. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Simpson Spence Young, το 2022 θα αποτελέσει έτος ανάκαμψης για τα δεξαμενόπλοια.
Το α’ εξάμηνο του 2022, η επίδραση της παραλλαγής Όμικρον στην κατανάλωση πετρελαίου ενέχει κινδύνους όσον αφορά την ανάκαμψη της αγοράς. Πάντως, το πόσο έντονη θα είναι εξαρτάται από πληθώρα παραγόντων, μεταξύ άλλων των πολιτικών που θα ακολουθήσουν οι κυβερνήσεις.
Αναφορικά με το β’ εξάμηνο του έτους, υπάρχουν διάφορες συνιστώσες που προκαλούν αισιοδοξία στους αναλυτές της SSY. Πιο συγκεκριμένα, τα αποθέματα πετρελαίου θα έχουν μειωθεί σημαντικά, οδηγώντας σε μεγαλύτερη δραστηριότητα στην αγορά. Το ίδιο θα ισχύσει και για τα Στρατηγικά Πετρελαϊκά Αποθέματα των χωρών, τα οποία θα χρειαστεί να αναπληρωθούν. Την ίδια ώρα, τόσο η προσφορά πετρελαίου από πλευράς OPEC+ όσο και η ζήτηση για μαύρο χρυσό με οδηγό την Κίνα θα σημειώσουν άνοδο.
Παράλληλα, οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων αναμένεται να αυξηθούν το 2022, και δη για δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, ως απόρροια της παρατεταμένης νωχελικότητας της ναυλαγοράς, των αυξημένων τιμών διάλυσης και της εισαγωγής νέων περιβαλλοντικών κανονισμών το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ