
Το 2021 αποτέλεσε αδιαμφισβήτητα μια χρονιά ιδιαίτερων προκλήσεων για την αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Η ναυλαγορά κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα, επηρεάζοντας σημαντικά την κερδοφορία των tankers και οδηγώντας τα ετήσια έσοδα να διαμορφωθούν στα χαμηλότερα επίπεδά τους για πάνω από 20 έτη. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Simpson Spence Young, το 2022 θα αποτελέσει έτος ανάκαμψης για τα δεξαμενόπλοια.
Το α’ εξάμηνο του 2022, η επίδραση της παραλλαγής Όμικρον στην κατανάλωση πετρελαίου ενέχει κινδύνους όσον αφορά την ανάκαμψη της αγοράς. Πάντως, το πόσο έντονη θα είναι εξαρτάται από πληθώρα παραγόντων, μεταξύ άλλων των πολιτικών που θα ακολουθήσουν οι κυβερνήσεις.
Αναφορικά με το β’ εξάμηνο του έτους, υπάρχουν διάφορες συνιστώσες που προκαλούν αισιοδοξία στους αναλυτές της SSY. Πιο συγκεκριμένα, τα αποθέματα πετρελαίου θα έχουν μειωθεί σημαντικά, οδηγώντας σε μεγαλύτερη δραστηριότητα στην αγορά. Το ίδιο θα ισχύσει και για τα Στρατηγικά Πετρελαϊκά Αποθέματα των χωρών, τα οποία θα χρειαστεί να αναπληρωθούν. Την ίδια ώρα, τόσο η προσφορά πετρελαίου από πλευράς OPEC+ όσο και η ζήτηση για μαύρο χρυσό με οδηγό την Κίνα θα σημειώσουν άνοδο.
Παράλληλα, οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων αναμένεται να αυξηθούν το 2022, και δη για δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, ως απόρροια της παρατεταμένης νωχελικότητας της ναυλαγοράς, των αυξημένων τιμών διάλυσης και της εισαγωγής νέων περιβαλλοντικών κανονισμών το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ