Θετικά τα σημάδια για τη ναυλαγορά των containerships

Θετικά τα σημάδια για τη ναυλαγορά των containerships

121
Θετικά τα σημάδια για τη ναυλαγορά των containerships

Δυναμικά εισήλθε το 2022 για την αγορά των containerships. Στον απόηχο μια εξαιρετικής χρονιάς, στην οποία οι εταιρείες των τακτικών γραμμών σημείωσαν ρεκόρ κερδοφορίας, μηνιαία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons καταδεικνύει πως η ναυλαγορά παραμένει σε ισχυρά επίπεδα. Η παρατεταμένη ισχύς της ναυλαγοράς αποδίδεται μεταξύ άλλων στην επιμένουσα συμφόρηση που ταλανίζει τις εφοδιαστικές αλυσίδες και η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και το 2022.

Επιπλέον, η περιορισμένη χωρητικότητα δείχνει να προκαλεί ανησυχία στους κύκλους των ναυλωτών, οι οποίοι, προκειμένου να εξασφαλίσουν την αναγκαία χωρητικότητα στα πλοία για τις μεταφορικές τους ανάγκες, προβαίνουν σε συμβόλαια χρονοναύλωσης σε τιμές premium. Ενδεικτικά, στα τέλη Ιανουαρίου, βάσει της Clarksons, ένα συμβόλαιο χρονοναύλωσης 6-12 μηνών για feeder μεταφορικής ικανότητας 1.700 TEUs εκτιμήθηκε στα επίπεδα ρεκόρ των $57.000 ημερησίως.

Παράλληλα, η παγκόσμια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση το 2021, ίση με 6,1% σε όρους TEU. Όσον αφορά το 2022, η αύξηση στο παγκόσμιο εμπόριο εκτιμάται πως θα ανέλθει σε 3,8%, ενώ η επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης αναμένεται να επιμείνει και το 2023, οπότε και ο ρυθμός αύξησης εκτιμάται περίπου στο 2,9%.

Ταυτόχρονα, η περιορισμένη αύξηση του παγκόσμιου στόλου (3,6% για το 2022) προσθέτει στο θετικό outlook της ναυλαγοράς για το τρέχον έτος. Αντιθέτως, υπάρχει ανησυχία για τα έτη 2023-2024, οπότε και η σημαντική αύξηση της προσφοράς αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες.

Φωτό:  Karsten Bergmann/ Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.