
Στη νέα της έκθεση «Maritime Financial Research», η Drewry προβαίνει στην ανασκόπηση των ναυλαγορών, λαμβάνοντας υπόψη τις τιμές των μετοχών εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε αυτές. Αναλυτικότερα:
Dry bulk shipping: Το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων κινήθηκε σε υψηλά επίπεδα το 2021. Η υψηλή ζήτηση, σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στην προσφορά bulkers, ώθησε στα ύψη τους ναύλους, τις ταμειακές ροές των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά και συνεπώς τις μετοχές τους. Κατά τo δ’ τρίμηνο του 2021 και στις αρχές του 2022 καταγράφεται μια διόρθωση στους ναύλους, οι οποίοι στις 19 Ιανουαρίου άγγιξαν χαμηλά 10 μηνών.
LNG shipping: O δείκτης της Drewry για τις μετοχές των εταιρειών στην αγορά του LNG κατέγραψε άνοδο 54,3% το 2021, ξεπερνώντας τα κέρδη του S&P, που ήταν της τάξεως του 26,9%. Εν μέσω ενεργειακής μετάβασης, τα εν λόγω πλοία μεταφοράς LNG έχουν καταστεί ιδιαίτερα ελκυστικά. Άλλωστε, το 2021 τρεις ανεξάρτητες εταιρείες διαχείρισης LNG εξαγοράστηκαν από equity funds.
Crude tanker shipping: Σε αντίθεση με τα LNG, ο αντίστοιχος δείκτης για τα δεξαμενόπλοια κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με βασικούς δείκτες, όπως ο S&P 500, ο Dow Jones και ο Nasdaq. Παρά την αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο και της τιμής του Brent το περασμένο έτος, οι ναύλοι δεν αυξήθηκαν, λόγω μειωμένου όγκου για θαλάσσια μεταφορά και καθώς πολλές χώρες που παραδοσιακά εξαρτώνται από τις εισαγωγές βασίστηκαν στα στρατηγικά πετρελαϊκά αποθέματά τους. Παρ’ όλα αυτά, οι τιμές των second-hand δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν εν μέσω προσδοκιών για ανάκαμψη της ναυλαγοράς.
Container shipping: Οι προοπτικές είναι θετικές και για το 2022, καθώς επιμένουν οι ανισορροπίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες. H Drewry αναμένει ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί μετά την κινεζική Πρωτοχρονιά, περίοδο κατά την οποία η βιομηχανική παραγωγή στον ασιατικό γίγαντα αναστέλλεται. Η διατήρηση της ζήτησης σε υψηλά επίπεδα θα δώσει φτερά στη ναυλαγορά, με τη spill-over επίδραση στους επενδυτές να χαρακτηρίζεται από αύξηση των τιμών των μετοχών και γενναία μερίσματα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ