
Ανυποχώρητη φαντάζει η κρίση των εφοδιαστικών αλυσίδων. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του οίκου αναλύσεων Sea Intelligence, τον Δεκέμβριο του 2021 κατεγράφη αρνητικό ρεκόρ αναφορικά με την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων των πλοίων. Συγκεκριμένα, μόλις το 32% των αφίξεων εντός του Δεκεμβρίου χαρακτηρίστηκαν έγκαιρες, ενώ κατά μέσο όρο οι υπόλοιπες καθυστέρησαν άνω της μίας εβδομάδας.
Παράλληλα, οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί των τακτικών γραμμών ήταν στην κορυφή της κατάταξης των εταιρειών βάσει των έγκαιρων αφίξεων των πλοίων τους. Maersk, MSC, Hapag-Lloyd και CMA CGM βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις της κατάταξης, ενώ αντιθέτως οι ασιατικοί ανταγωνιστές τους κατέληξαν ουραγοί, με ιδιαίτερα χαμηλά ποσοστά έγκαιρων αφίξεων.
Η «αναξιοπιστία» των πλοίων να τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματά τους συνιστά μια τρανταχτή απόδειξη πως η κρίση των εφοδιαστικών αλυσίδων διατηρείται ακμαία, όπως υπογραμμίζει χαρακτηριστικά σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο CEO της Vespucci Maritime, κ. Lars Jensen.
Ακόμη, οι μεγάλες ανισορροπίες στις τακτικές γραμμές διεθνώς είχαν ως απόρροια κάποιες διαδρομές της Αφρικής να αναδειχθούν στις πιο αξιόπιστες. Αξίζει να σημειωθεί πως οι διαδρομές στην Αφρική είχαν τη μικρότερη αξιοπιστία τους 73 από τους 96 μήνες της περιόδου Ιανουαρίου 2013 – Δεκεμβρίου 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ