O ταχύτατα αυξανόμενος πληθωρισμός, οι κλυδωνισμοί στις εφοδιαστικές αλυσίδες και η παραλλαγή Όμικρον ενδέχεται να μειώσουν τον ρυθμό ανάπτυξης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, με αποτέλεσμα η Drewry να εκτιμά πλέον σε ανάλυσή της ότι η παγκόσμια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων φέτος θα αυξηθεί κατά 4,6%. Η αμέσως προηγούμενη εκτίμηση της Drewry έκανε λόγο για αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στα διεθνή λιμάνια κατά 5,2%.
Παρ’ όλα αυτά, οι οικονομικές επιδόσεις των θαλάσσιων μεταφορέων δεν διαφαίνεται ότι θα επηρεαστούν, τονίζει η Drewry. Συγκεκριμένα, ο οίκος αναλύσεων εκτιμά ότι η αθροιστική αύξηση των εσόδων των liner εταιρειών θα καταγράψει αύξηση κατά παραπάνω από 15% για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις τους το 2023 θα ξεπεράσουν τα $500 δισ. για πρώτη φορά. Άλλωστε, τα κέρδη EBIT των liner εταιρειών το Q3 του 2021 ξεπέρασαν κάθε προσδοκία και άγγιξαν τα $70,9 δισ., όταν ακριβώς έναν χρόνο πριν τα αντίστοιχα κέρδη έφταναν στα $7,6 δισ. Για το 2022, η Drewry εκτιμά ότι τα EBIT των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία γραμμών θα αγγίξουν τα $200 δισ.
Κινητήριος μοχλός για τους ναύλους και άρα για την κερδοφορία των εταιρειών παραμένει η συμφόρηση, σύμφωνα με την Drewry, η οποία εκτιμά ότι η εφοδιαστική κρίση θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022.