
Σε μάθημα εσφαλμένης επιχειρηματικής στρατηγικής φαίνεται ότι εξελίσσεται το όραμα του κάποτε κροίσου της ναυτιλίας Lim Kok Thay. Με έδρα το Χονγκ Κονγκ, ο μαλαισιανής καταγωγής Κινέζος επιχειρηματίας ξεκίνησε τη δεκαετία του 1990 στο Χονγκ Κονγκ μια επιχείρηση μεταχειρισμένων κρουαζιερόπλοιων και επιβατηγών πλοίων, ειδικά μετασκευασμένων για τους λάτρεις των τυχερών παιγνίων.
Η κρίση στην Ασία το 1990 ήταν η αφετηρία για τον Lim Kok Thay, ο οποίος ακολούθησε με επιτυχία τα παραδείγματα συναδέλφων του στη ναυτιλία που κινούνται με αντι-κυκλική συμπεριφορά, αγοράζοντας πλοία σε οικονομικές τιμές, σε περιόδους κρίσεων. Η μετέπειτα άνοδος στην αγορά της κρουαζιέρας στην Ασία οδηγούσε τον Κινέζο επιχειρηματία σε ένα ράλι ανάπτυξης: ο όμιλός του μετεξελίχθηκε σταδιακά σε conglomerate διεθνούς βεληνεκούς και σε σημαντικότατο πρωταγωνιστή στην αγορά κρουαζιέρας της Ασίας.
Ο 70χρονος, στην 30ετή επιχειρηματική του πορεία, επέλεξε αρχικά την ανάπτυξη του στόλου με μεταχειρισμένα πλοία και μετέπειτα επέμεινε στη γιγάντωση του αριθμού των πλοίων, τόσο με την αγορά άλλων εταιρειών στον κλάδο της κρουαζιέρας όσο και με τη ναυπήγηση νέων πλοίων. Στην πορεία γιγάντωσης όχι μόνο των πλοίων αλλά και των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του, ο όμιλος επένδυσε σε επιχειρήσεις στους κλάδους του τουρισμού, της ναυπήγησης και της ψυχαγωγίας. Η εξαγορά ενός γερμανικού ναυπηγείου, μάλιστα, αποτέλεσε έκπληξη για πολλούς αναλυτές.
Ωστόσο, αν και επιδίωξε τη διαφοροποίηση των επενδύσεών του, όλοι οι τομείς που επέλεξε, στο ευρύτερο πεδίο του τουρισμού και της ψυχαγωγίας, επλήγησαν ανεπανόρθωτα και έξαφνα από την πανδημία. Είναι ενδεικτικό ότι οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί στην Ασία, σε συνδυασμό με την υπερανάπτυξη των δραστηριοτήτων, οδήγησαν τον όμιλο το 2020 να καταγράψει ζημίες ύψους US$1,7 δισ.
Περισσότερα από δύο χρόνια μετά την πανδημία του κορονοϊού, ο λαβωμένος πλέον όμιλος του Kok Thay, με υπέρογκα χρέη που ξεπερνούν τα US$2,78 δισ., οδεύει πλέον προς την εκκαθάριση πολλών εταιρειών του. Αναλυτές παρατηρούν ότι η υπερανάπτυξη του πρόσφατου παρελθόντος, σε συνδυασμό με τον τελικά υπέρμετρο τραπεζικό δανεισμό, η εστίαση σε «ευπαθείς» και εύκολα «ευάλωτους» κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, όπως ο τουρισμός, η ψυχαγωγία και τα ναυπηγεία, αλλά και σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές με άμεση διοικητική και οικονομική εξάρτηση από τις κατά τόπους κρατικές αρχές, οδήγησαν στην απότομη πτώση μιας αυτοκρατορίας.
Σε ανακοίνωσή του, ο όμιλος γνωστοποίησε ότι οι περισσότερες εταιρείες του θα διακόψουν άμεσα τις εργασίες τους, ενώ τα διεθνή ΜΜΕ αναφέρουν ότι η κατάρρευση αυτών των εταιρειών θα προκαλέσει τσουνάμι σε πολλές τοπικές επιχειρήσεις της Άπω Ανατολής.
Φωτό: Jerome Favre/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ