
Το 2021 μπορεί να έκλεισε με μια κάποια διόρθωση για τους ναύλους των bulkers, ωστόσο στο σύνολό του το έτος μπορεί να χαρακτηριστεί από τα πιο κερδοφόρα για τον εν λόγω τύπο πλοίου.
Όπως είναι λογικό, οι υψηλοί ναύλοι πυροδότησαν ένα έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον στη δευτερογενή αγορά, με τις αγοραπωλησίες bulkers να ανέρχονται στο σύνολό τους στις 963 έναντι 621 το 2020 και 566 το 2019, σύμφωνα με την ετήσια ανασκοπική έκθεση της VesselsValue.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες με τις επιχειρήσεις τους πρωταγωνίστησαν και πέρυσι, δράττοντας την ευκαιρία να αναπτύξουν και να εκσυγχρονίσουν τους στόλους τους και παράλληλα να αξιοποιήσουν την πολύ καλή ναυλαγορά. Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue που εξασφάλισαν αποκλειστικά τα Ναυτικά Χρονικά, οι ελληνικές επενδύσεις το 2021 διαμορφώθηκαν σε 245 second-hand bulkers αξίας $4,5 δισ. Μάλιστα βρέθηκαν στην κορυφή της εν λόγω κατάταξης, με τις κινεζικών συμφερόντων εταιρείες να έρχονται δεύτερες, με επενδύσεις ύψους $3 δισ. για 205 μεταχειρισμένα bulkers.
Η Costamare αιφνιδίασε τη ναυτιλιακή κοινότητα με την απόφασή της να εισέλθει δυναμικά στη διαχείριση πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία αγόρασε 44 bulkers αξίας $707 εκατ., σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue. Με βάση τα ίδια στοιχεία, μια άλλη εισηγμένη στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές, η Seanergy, αύξησε εντυπωσιακά τον στόλο επενδύοντας σε επτά second-hand bulkers, αξίας $193 εκατ., ενώ η επίσης εισηγμένη Star Bulk Carriers αγόρασε εννέα πλοία αξίας $186 εκατ. Η Navios Maritime Partners LP επένδυσε σε έξι second-hand bulkers, αξίας $156 εκατ., ενώ η NGM Energy σε επίσης έξι πλοία αξίας $130 εκατ. Η Alpha Bulkers ενίσχυσε τον στόλο της με δύο second-hand πλοία, αξίας $128 εκατ., και η Dryships με τρία αξίας $105 εκατ. Οι επενδύσεις της Meadway Bulkers σε έξι πλοία ανήλθαν στα $105 εκατ.
Σημείωση: Τα δεδομένα της VesselsValue για τα Ναυτικά Χρονικά εξήχθησαν στα μέσα Δεκεμβρίου, συνεπώς έως το τέλος του 2021 ενδέχεται να υπήρξαν μικρές διαφοροποιήσεις στους προαναφερθέντες αριθμούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 38 αγνοούνται μετά το ναυάγιο πορθμείου χθες, Τετάρτη 2 Ιουλίου, το οποίο μετέφερε 65 ανθρώπους…
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ