
Η περουβιανή κυβέρνηση κήρυξε χθες Σάββατο «κατάσταση περιβαλλοντικής έκτακτης ανάγκης», μέτρο με ισχύ 90 ημερών, στην παραθαλάσσια περιοχή που πλήττεται από τη διαρροή 6.000 βαρελιών αργού πετρελαίου πριν από μια εβδομάδα.
Με το μέτρο αυτό, οι αρχές επιδιώκουν να εξασφαλίσουν «βιώσιμη διαχείριση» των πληγεισών περιοχών, προχωρώντας σε «εργασίες αποκατάστασης και καθαρισμού», ώστε να αμβλυνθεί ο αντίκτυπος της καταστροφής.
Οι περουβιανές ακτές βόρεια της Λίμας έχουν μολυνθεί από το πετρέλαιο που χύθηκε στη θάλασσα κατά τη διάρκεια εκφόρτωσης αργού από δεξαμενόπλοιο στο διυλιστήριο Λα Παμπίγια, που ανήκει στην ισπανική πετρελαϊκή εταιρεία Repsol, στην περιφέρεια της πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με το διυλιστήριο, το ατύχημα, την 15η Ιανουαρίου, προκλήθηκε από τα ξαφνικά και σφοδρά κύματα, το τσουνάμι που οφειλόταν στην ηφαιστειακή έκρηξη στα νησιά Τόνγκα. Το δεξαμενόπλοιο, το Mare Doricum, υπό ιταλική σημαία, μετέφερε 965.000 βαρέλια αργού.
Για το περουβιανό υπουργείο Περιβάλλοντος, η κήρυξη κατάσταση έκτακτης ανάγκης δικαιολογείται από το γεγονός ότι η πετρελαιοκηλίδα «αποτελεί ξαφνικό συμβάν που έχει μεγάλο αντίκτυπο στο θαλάσσιο οικοσύστημα υψηλής βιοποικιλότητας» και εγείρει «μεγάλη απειλή για τη δημόσια υγεία».
Στην ανακοίνωσή του, αναφέρει ότι η Repsol είναι βραχυπρόθεσμα υπεύθυνη για την κατάρτιση σχεδίου δράσης.
Από τη δική της πλευρά, η Repsol εκτιμά ότι δεν φέρει ευθύνη για την καταστροφή, εφιστώντας την προσοχή στο ότι οι περουβιανές αρχές δεν είχαν προχωρήσει στην έκδοση καμιάς προειδοποίησης για τις πιθανές συνέπειες της ηφαιστειακής έκρηξης στα Τόνγκα.
Η εταιρεία έχει πάντως αναπτύξει εξειδικευμένες ομάδες και εξοπλισμό για να αντιμετωπιστεί η ρύπανση στο νερό και στη γη.
Σύμφωνα με τις περουβιανές αρχές, η πετρελαιοκηλίδα κινείται, παρασυρόμενη από θαλάσσια ρεύματα, προς βορρά, κάτι που θέτει σε κίνδυνο τη χλωρίδα και την πανίδα σε δύο προστατευόμενες περιοχές.
Έχει πλέον μολύνει 21 παραλίες, προκάλεσε τον θάνατο θαλασσινών και πτηνών και έχει οικονομικές συνέπειες δυνητικά καταστροφικές – στερεί από τους αλιείς το βιός τους και εκμηδενίζει τις επισκέψεις τουριστών στην περιοχή.
Το Περού αξίωσε την Τετάρτη η Repsol να καταβάλει αποζημιώσεις στους πληγέντες. Της έδωσε δέκα ημέρες για να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες απορρύπανσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ