
Στην επίδραση της εποχικότητας στη ναυλαγορά των Capesizes εστιάζει πρόσφατη δημοσίευση της εταιρείας C Transport Maritime S.A.M., επικαλούμενη δεδομένα του Baltic Exchange. Συγκεκριμένα, η εν λόγω ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια νωχελικότητας κατά το α’ τρίμηνο κάθε έτους μεταξύ του 2017 και του 2021, εξέλιξη που δεν περνά απαρατήρητη από ναυτιλιακούς αναλυτές και κύκλους της αγοράς.
Όπως σημειώνεται στη δημοσίευση, η παραδοσιακή αυτή πτώση αποδίδεται μεταξύ άλλων στο γεγονός ότι, κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου τριμήνου, λαμβάνουν χώρα συνήθως αρκετές παραδόσεις νεότευκτων πλοίων. Οι παραδόσεις αυτές είναι αυξημένες, καθώς πολλές που είναι προγραμματισμένες για τα τέλη του αμέσως προηγούμενου έτους αναβάλλονται μέχρι την έναρξη του επόμενου.
Παράλληλα, το α’ τρίμηνο συμπίπτει με την περίοδο ισχυρών βροχοπτώσεων στη Βραζιλία, η οποία επηρεάζει την παραγωγή χάλυβα και κατ’ επέκταση οδηγεί σε πτώση τις εξαγωγές. Ταυτόχρονα, στην πτώση της ναυλαγοράς συμβάλλουν η μείωση της βιομηχανικής κατασκευής λόγω του κρύου καιρού και η Κινεζική Πρωτοχρονιά.
Όπως υπογραμμίζεται στο insight της C Transport Maritime, απότοκο των ανωτέρω αποτελεί η μείωση του λόγου μεταξύ BCI και BPI, οι οποίοι αποτελούν τους επιμέρους δείκτες του Baltic Exchange για τις ναυλαγορές των Capesizes και των Panamaxes αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί πως φέτος ο παραπάνω λόγος έχει αγγίξει ήδη χαμηλότερα του φυσιολογικού για την εποχή επίπεδα. Κύρια αιτία για την εξέλιξη αυτή είναι οι ισχυρές βροχοπτώσεις στη Βραζιλία, που οδήγησαν σε αναστολή των εργασιών στα ορυχεία, επιδρώντας σημαντικά στη spot αγορά των Capesizes.
Φωτό: Yun David/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Συνεχίζονται οι ραγδαίες εξελίξεις στους τομείς της ενέργειας και των commodities, με μία ακόμα συμφωνία να ολοκληρώνεται. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Anglo American,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ