
Στην επίδραση της εποχικότητας στη ναυλαγορά των Capesizes εστιάζει πρόσφατη δημοσίευση της εταιρείας C Transport Maritime S.A.M., επικαλούμενη δεδομένα του Baltic Exchange. Συγκεκριμένα, η εν λόγω ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια νωχελικότητας κατά το α’ τρίμηνο κάθε έτους μεταξύ του 2017 και του 2021, εξέλιξη που δεν περνά απαρατήρητη από ναυτιλιακούς αναλυτές και κύκλους της αγοράς.

Όπως σημειώνεται στη δημοσίευση, η παραδοσιακή αυτή πτώση αποδίδεται μεταξύ άλλων στο γεγονός ότι, κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου τριμήνου, λαμβάνουν χώρα συνήθως αρκετές παραδόσεις νεότευκτων πλοίων. Οι παραδόσεις αυτές είναι αυξημένες, καθώς πολλές που είναι προγραμματισμένες για τα τέλη του αμέσως προηγούμενου έτους αναβάλλονται μέχρι την έναρξη του επόμενου.
Παράλληλα, το α’ τρίμηνο συμπίπτει με την περίοδο ισχυρών βροχοπτώσεων στη Βραζιλία, η οποία επηρεάζει την παραγωγή χάλυβα και κατ’ επέκταση οδηγεί σε πτώση τις εξαγωγές. Ταυτόχρονα, στην πτώση της ναυλαγοράς συμβάλλουν η μείωση της βιομηχανικής κατασκευής λόγω του κρύου καιρού και η Κινεζική Πρωτοχρονιά.
Όπως υπογραμμίζεται στο insight της C Transport Maritime, απότοκο των ανωτέρω αποτελεί η μείωση του λόγου μεταξύ BCI και BPI, οι οποίοι αποτελούν τους επιμέρους δείκτες του Baltic Exchange για τις ναυλαγορές των Capesizes και των Panamaxes αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί πως φέτος ο παραπάνω λόγος έχει αγγίξει ήδη χαμηλότερα του φυσιολογικού για την εποχή επίπεδα. Κύρια αιτία για την εξέλιξη αυτή είναι οι ισχυρές βροχοπτώσεις στη Βραζιλία, που οδήγησαν σε αναστολή των εργασιών στα ορυχεία, επιδρώντας σημαντικά στη spot αγορά των Capesizes.
Φωτό: Yun David/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…

Σε σημαντική επέκταση προχώρησε πρόσφατα η Stena Line. Συγκεκριμένα, η σουηδική εταιρεία εξαγόρασε τη Wasaline, ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα τη Φινλανδία, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Η Ινδία εντάσσεται δυναμικά στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, με τη σύσταση μιας νέας εταιρείας στη χώρα. Πρόκειται για την Bharat Container Shipping Line (BCSL),…

Με γνώμονα τη στρατηγική διαφοροποίηση των πηγών εσόδων της Διώρυγας του Σουέζ, η Αρχή της διώρυγας εισέρχεται δυναμικά στον κλάδο των πετροχημικών, εγκαινιάζοντας ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ