Οι ναυτιλιακές επενδύσεις των Ελλήνων το 2021

Οι ναυτιλιακές επενδύσεις των Ελλήνων το 2021

372
Οι ναυτιλιακές επενδύσεις των Ελλήνων το 2021

Το 2021 αποτέλεσε ένα ακόμα έτος όπου το ελληνικό ναυτιλιακό επιχειρείν πρωταγωνίστησε στον ναυτιλιακό μαραθώνιο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue, οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρέθηκαν στην κορυφή, βάσει των επενδύσεων που πραγματοποίησαν για bulk carriers, tankers και containerships. Οι Έλληνες επένδυσαν σε 28 second-hand containerships, 245 second-hand bulkers και 109 second-hand tankers. Παράλληλα προέβησαν σε 94 παραγγελίες νεότευκτων, έναντι συνολικά $13,8 δισ.

Επενδύσεις εταιρειών ελληνικών συμφερόντων σε bulk carriers, tankers και containerships εντός του 2021 βάσει αριθμού πλοίων, Πηγή Δεδομένων: VesselsValue
Επενδύσεις εταιρειών ελληνικών συμφερόντων σε bulk carriers, tankers και containerships εντός του 2021 βάσει αριθμού πλοίων, Πηγή Δεδομένων: VesselsValue

Ειδικότερα, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων βρέθηκαν στην πρώτη θέση παγκοσμίως σε παραγγελίες και αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων. Συνολικά, οι Έλληνες αγόρασαν 109 δεξαμενόπλοια, έναντι $2,8 δισ., και πραγματοποίησαν παραγγελίες για συνολικά 49 δεξαμενόπλοια έναντι πάλι $2,8 δισ. Συγκριτικά, οι κινεζικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες, που βρέθηκαν στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, προέβησαν σε 32 παραγγελίες δεξαμενόπλοιων και 78 αγορές μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων έναντι $2,9 δισ.

Για να καταστεί περαιτέρω εμφανής η κυριαρχία των Ελλήνων στα δεξαμενόπλοια, ένα στα πέντε (20%) tankers που αγοράστηκε εντός του έτους (560) κατέληξε σε ελληνικά χέρια, ενώ το μερίδιο των Ελλήνων στις συνολικές παραγγελίες δεξαμενόπλοιων είναι 27%.

 

Επενδύσεις εταιρειών ελληνικών συμφερόντων σε bulk carriers, tankers και containerships εντός του 2021 βάσει των διατεθέντων κεφαλαίων, Πηγή Δεδομένων: VesselsValue
Επενδύσεις εταιρειών ελληνικών συμφερόντων σε bulk carriers, tankers και containerships εντός του 2021 βάσει των διατεθέντων κεφαλαίων, Πηγή Δεδομένων: VesselsValue

Τέλος, το ελληνικό επιχειρείν διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο και στις επενδύσεις για bulk carriers. Διακόσια σαράντα πέντε από τα συνολικά 963 πλοία που άλλαξαν ιδιοκτήτες κατέληξαν σε ελληνικά χέρια (ένα στα τέσσερα bulkers). Σημειώνεται ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες κυριάρχησαν παγκοσμίως και στην κατηγορία αυτή.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.