Το 2021 αποτέλεσε ένα ακόμα έτος όπου το ελληνικό ναυτιλιακό επιχειρείν πρωταγωνίστησε στον ναυτιλιακό μαραθώνιο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue, οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρέθηκαν στην κορυφή, βάσει των επενδύσεων που πραγματοποίησαν για bulk carriers, tankers και containerships. Οι Έλληνες επένδυσαν σε 28 second-hand containerships, 245 second-hand bulkers και 109 second-hand tankers. Παράλληλα προέβησαν σε 94 παραγγελίες νεότευκτων, έναντι συνολικά $13,8 δισ.
Ειδικότερα, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων βρέθηκαν στην πρώτη θέση παγκοσμίως σε παραγγελίες και αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων. Συνολικά, οι Έλληνες αγόρασαν 109 δεξαμενόπλοια, έναντι $2,8 δισ., και πραγματοποίησαν παραγγελίες για συνολικά 49 δεξαμενόπλοια έναντι πάλι $2,8 δισ. Συγκριτικά, οι κινεζικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες, που βρέθηκαν στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, προέβησαν σε 32 παραγγελίες δεξαμενόπλοιων και 78 αγορές μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων έναντι $2,9 δισ.
Για να καταστεί περαιτέρω εμφανής η κυριαρχία των Ελλήνων στα δεξαμενόπλοια, ένα στα πέντε (20%) tankers που αγοράστηκε εντός του έτους (560) κατέληξε σε ελληνικά χέρια, ενώ το μερίδιο των Ελλήνων στις συνολικές παραγγελίες δεξαμενόπλοιων είναι 27%.
Τέλος, το ελληνικό επιχειρείν διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο και στις επενδύσεις για bulk carriers. Διακόσια σαράντα πέντε από τα συνολικά 963 πλοία που άλλαξαν ιδιοκτήτες κατέληξαν σε ελληνικά χέρια (ένα στα τέσσερα bulkers). Σημειώνεται ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες κυριάρχησαν παγκοσμίως και στην κατηγορία αυτή.