
Αλαλούμ στις διεθνείς αγορές και στο θαλάσσιο εμπόριο προκάλεσε η απόφαση της Ινδονησίας την τελευταία ημέρα του 2021 για απαγόρευση των εξαγωγών άνθρακα προς διασφάλιση της εγχώριας επάρκειας.
Η απόφαση συνάντησε δριμείες αντιδράσεις από εταιρείες εξόρυξης αλλά και χώρες εισαγωγής που βασίζουν πολλά στον άνθρακα, όπως η Ιαπωνία και οι Φιλιππίνες. Μάλιστα, η πρεσβεία της Ιαπωνίας στην Τζακάρτα κάλεσε τις ινδονησιακές αρχές να άρουν την απαγόρευση. Παρά το γεγονός ότι τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο για τη συνέχιση ή μη της απαγόρευσης, ο αντίκτυπος για τους ναύλους των bulkers σε περίπτωση που η απαγόρευση συνεχιστεί επί μακρόν θα είναι σημαντικός, τονίζει η VesselsValue.
Η απόφαση του μεγαλύτερου εξαγωγέα θερμικού άνθρακα του κόσμου, όπως ήταν λογικό, πυροδότησε άνοδο των τιμών κυρίως σε Αυστραλία και Κίνα. Mε δεδομένο ότι η Ινδονησία εξάγει κάθε μήνα 40 εκατ. τόνους άνθρακα, το stop των εξαγωγών θα επιφέρει σημαντικές απώλειες για τη ζήτηση bulkers στον Ειρηνικό, εκτιμά η VesselsValue.
Λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία των ινδονησιακών λιμένων άνθρακα, από την ανακοίνωση της απαγόρευσης διαφαίνεται μια ξεκάθαρα πτωτική τάση των πλοίων που θα φτάνουν στα εν λόγω λιμάνια, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα:
Tελευταία εξέλιξη (11/01/2022 – 15:00)
Η Ινδονησία χαλάρωσε τους περιορισμούς στις εξαγωγές άνθρακα και σύμφωνα με το Reuters επέτρεψε χθες, Δευτέρα 10 Ιανουαρίου, σε 14 έμφορτα πλοία να αναχωρήσουν από τα λιμάνια της χώρας. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί απόρροια του γεγονότος ότι τα αποθέματα άνθρακα της κρατικής PLN αυξήθηκαν. Η ινδονησιακή κυβέρνηση θα επανεξετάσει την κατάσταση αύριο Τετάρτη 12 Ιανουαρίου.
Φωτό: EPA/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ