
Αλαλούμ στις διεθνείς αγορές και στο θαλάσσιο εμπόριο προκάλεσε η απόφαση της Ινδονησίας την τελευταία ημέρα του 2021 για απαγόρευση των εξαγωγών άνθρακα προς διασφάλιση της εγχώριας επάρκειας.
Η απόφαση συνάντησε δριμείες αντιδράσεις από εταιρείες εξόρυξης αλλά και χώρες εισαγωγής που βασίζουν πολλά στον άνθρακα, όπως η Ιαπωνία και οι Φιλιππίνες. Μάλιστα, η πρεσβεία της Ιαπωνίας στην Τζακάρτα κάλεσε τις ινδονησιακές αρχές να άρουν την απαγόρευση. Παρά το γεγονός ότι τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο για τη συνέχιση ή μη της απαγόρευσης, ο αντίκτυπος για τους ναύλους των bulkers σε περίπτωση που η απαγόρευση συνεχιστεί επί μακρόν θα είναι σημαντικός, τονίζει η VesselsValue.
Η απόφαση του μεγαλύτερου εξαγωγέα θερμικού άνθρακα του κόσμου, όπως ήταν λογικό, πυροδότησε άνοδο των τιμών κυρίως σε Αυστραλία και Κίνα. Mε δεδομένο ότι η Ινδονησία εξάγει κάθε μήνα 40 εκατ. τόνους άνθρακα, το stop των εξαγωγών θα επιφέρει σημαντικές απώλειες για τη ζήτηση bulkers στον Ειρηνικό, εκτιμά η VesselsValue.
Λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία των ινδονησιακών λιμένων άνθρακα, από την ανακοίνωση της απαγόρευσης διαφαίνεται μια ξεκάθαρα πτωτική τάση των πλοίων που θα φτάνουν στα εν λόγω λιμάνια, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα:
Tελευταία εξέλιξη (11/01/2022 – 15:00)
Η Ινδονησία χαλάρωσε τους περιορισμούς στις εξαγωγές άνθρακα και σύμφωνα με το Reuters επέτρεψε χθες, Δευτέρα 10 Ιανουαρίου, σε 14 έμφορτα πλοία να αναχωρήσουν από τα λιμάνια της χώρας. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί απόρροια του γεγονότος ότι τα αποθέματα άνθρακα της κρατικής PLN αυξήθηκαν. Η ινδονησιακή κυβέρνηση θα επανεξετάσει την κατάσταση αύριο Τετάρτη 12 Ιανουαρίου.
Φωτό: EPA/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ