
Οι διαταραχές που προκάλεσε η πανδημία συμβάλλουν στην επιτάχυνση του πληθωρισμού, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Ενώ η παγκόσμια οικονομία ευελπιστεί να οδηγηθεί σε καλύτερες ημέρες το 2022, οι δείκτες του πληθωρισμού φαίνεται ήδη να καταγράφουν ανοδικές τάσεις σε κράτη με προηγμένες και αναδυόμενες οικονομίες. Πιο συγκεκριμένα, οι υψηλότερες τιμές των τροφίμων και της ενέργειας και η άνοδος του κόστους μεταφοράς οδηγούν σε μακροοικονομικές πιέσεις, που πρέπει άμεσα να αντιμετωπίσουν οι υπουργοί οικονομικών και οι κεντρικές τράπεζες στη Δύση αλλά κυρίως στην Ανατολή.
Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, ο πληθωρισμός σε κράτη της Ασίας ήταν πιο συγκρατημένος σε σχέση με άλλες γεωγραφικές περιοχές το 2021, δίνοντας στις κεντρικές τράπεζες τους περασμένους μήνες κάποιο περιθώριο να διατηρήσουν τα επιτόκια χαμηλά και να στηρίξουν την οικονομική ανάκαμψη. Είναι εμφανές ότι ορισμένες ασιατικές χώρες διαχειρίστηκαν καλύτερα τον αντίκτυπο της πανδημίας στο εμπόριό τους και απέφυγαν μεγάλες διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού και τις πιέσεις των τιμών. Ωστόσο, οι μελετητές καταλήγουν στο ότι οι προοπτικές παραμένουν αβέβαιες και οι κεντρικές τράπεζες θα πρέπει να είναι έτοιμες να αυστηροποιήσουν την πολιτική τους εάν αυξηθούν οι πληθωριστικές πιέσεις.
Το ΔΝΤ προβλέπει ότι «οι ευρείες πληθωριστικές πιέσεις θα μετριαστούν τελικά σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς οι αναντιστοιχίες προσφοράς-ζήτησης μειώνονται». Ωστόσο, και το 2022, καθώς θα ενισχύεται η ανάκαμψη, ο επίμονος αντίκτυπος του υψηλού κόστους αποστολής θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση του πληθωρισμού στην Ασία το 2022. Το ΔΝΤ επισημαίνει ότι οι μεγάλες αυξήσεις στο κόστος αποστολής προϊόντων και αγαθών θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στον πληθωρισμό, ειδικά στο δεύτερο εξάμηνο το 2022.
Φωτό: Jerome Favre/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ