
Οι διαταραχές που προκάλεσε η πανδημία συμβάλλουν στην επιτάχυνση του πληθωρισμού, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Ενώ η παγκόσμια οικονομία ευελπιστεί να οδηγηθεί σε καλύτερες ημέρες το 2022, οι δείκτες του πληθωρισμού φαίνεται ήδη να καταγράφουν ανοδικές τάσεις σε κράτη με προηγμένες και αναδυόμενες οικονομίες. Πιο συγκεκριμένα, οι υψηλότερες τιμές των τροφίμων και της ενέργειας και η άνοδος του κόστους μεταφοράς οδηγούν σε μακροοικονομικές πιέσεις, που πρέπει άμεσα να αντιμετωπίσουν οι υπουργοί οικονομικών και οι κεντρικές τράπεζες στη Δύση αλλά κυρίως στην Ανατολή.
Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, ο πληθωρισμός σε κράτη της Ασίας ήταν πιο συγκρατημένος σε σχέση με άλλες γεωγραφικές περιοχές το 2021, δίνοντας στις κεντρικές τράπεζες τους περασμένους μήνες κάποιο περιθώριο να διατηρήσουν τα επιτόκια χαμηλά και να στηρίξουν την οικονομική ανάκαμψη. Είναι εμφανές ότι ορισμένες ασιατικές χώρες διαχειρίστηκαν καλύτερα τον αντίκτυπο της πανδημίας στο εμπόριό τους και απέφυγαν μεγάλες διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού και τις πιέσεις των τιμών. Ωστόσο, οι μελετητές καταλήγουν στο ότι οι προοπτικές παραμένουν αβέβαιες και οι κεντρικές τράπεζες θα πρέπει να είναι έτοιμες να αυστηροποιήσουν την πολιτική τους εάν αυξηθούν οι πληθωριστικές πιέσεις.
Το ΔΝΤ προβλέπει ότι «οι ευρείες πληθωριστικές πιέσεις θα μετριαστούν τελικά σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς οι αναντιστοιχίες προσφοράς-ζήτησης μειώνονται». Ωστόσο, και το 2022, καθώς θα ενισχύεται η ανάκαμψη, ο επίμονος αντίκτυπος του υψηλού κόστους αποστολής θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση του πληθωρισμού στην Ασία το 2022. Το ΔΝΤ επισημαίνει ότι οι μεγάλες αυξήσεις στο κόστος αποστολής προϊόντων και αγαθών θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στον πληθωρισμό, ειδικά στο δεύτερο εξάμηνο το 2022.
Φωτό: Jerome Favre/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ