
Οι διαταραχές που προκάλεσε η πανδημία συμβάλλουν στην επιτάχυνση του πληθωρισμού, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Ενώ η παγκόσμια οικονομία ευελπιστεί να οδηγηθεί σε καλύτερες ημέρες το 2022, οι δείκτες του πληθωρισμού φαίνεται ήδη να καταγράφουν ανοδικές τάσεις σε κράτη με προηγμένες και αναδυόμενες οικονομίες. Πιο συγκεκριμένα, οι υψηλότερες τιμές των τροφίμων και της ενέργειας και η άνοδος του κόστους μεταφοράς οδηγούν σε μακροοικονομικές πιέσεις, που πρέπει άμεσα να αντιμετωπίσουν οι υπουργοί οικονομικών και οι κεντρικές τράπεζες στη Δύση αλλά κυρίως στην Ανατολή.
Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, ο πληθωρισμός σε κράτη της Ασίας ήταν πιο συγκρατημένος σε σχέση με άλλες γεωγραφικές περιοχές το 2021, δίνοντας στις κεντρικές τράπεζες τους περασμένους μήνες κάποιο περιθώριο να διατηρήσουν τα επιτόκια χαμηλά και να στηρίξουν την οικονομική ανάκαμψη. Είναι εμφανές ότι ορισμένες ασιατικές χώρες διαχειρίστηκαν καλύτερα τον αντίκτυπο της πανδημίας στο εμπόριό τους και απέφυγαν μεγάλες διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού και τις πιέσεις των τιμών. Ωστόσο, οι μελετητές καταλήγουν στο ότι οι προοπτικές παραμένουν αβέβαιες και οι κεντρικές τράπεζες θα πρέπει να είναι έτοιμες να αυστηροποιήσουν την πολιτική τους εάν αυξηθούν οι πληθωριστικές πιέσεις.
Το ΔΝΤ προβλέπει ότι «οι ευρείες πληθωριστικές πιέσεις θα μετριαστούν τελικά σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς οι αναντιστοιχίες προσφοράς-ζήτησης μειώνονται». Ωστόσο, και το 2022, καθώς θα ενισχύεται η ανάκαμψη, ο επίμονος αντίκτυπος του υψηλού κόστους αποστολής θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση του πληθωρισμού στην Ασία το 2022. Το ΔΝΤ επισημαίνει ότι οι μεγάλες αυξήσεις στο κόστος αποστολής προϊόντων και αγαθών θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στον πληθωρισμό, ειδικά στο δεύτερο εξάμηνο το 2022.
Φωτό: Jerome Favre/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ