
Αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις της Παγκόσμιας Τράπεζας για την ινδονησιακή οικονομία: σε μακροοικονομικό επίπεδο, η οικονομία της χώρας συνέχισε να ανακάμπτει το 2021 σε ρυθμούς της τάξης του 3,5%, το τρίτο τρίμηνο του 2021 εμφάνισε επιτάχυνση της τάξης του 7,1% και για το 2022 αναμένεται να καταγράψει ανάκαμψη της τάξης του 5,2%. Οι εξαγωγές και οι μεταποιητικές δραστηριότητες παρέμειναν σχετικά ανοδικές, ενώ η κατανάλωση και οι επενδύσεις ήταν πιο χαμηλές σε σχέση με άλλες χρονιές. Ωστόσο, οι ανησυχίες των αναλυτών παραμένουν για τη γαλάζια οικονομία της αναπτυσσόμενης δύναμης της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Η μεγαλύτερη ανησυχία της Παγκόσμιας Τράπεζας αφορά τις θαλάσσιες δραστηριότητες. Η πολυετής ανεξέλεγκτη αλιεία, η κακή κατάσταση του υπερήλικου αλιευτικού στόλου και των πορθμείων της χώρας αποτελούν σημαντικές παραμέτρους, που η κυβέρνηση θα πρέπει να επιλύσει άμεσα με ριζοσπαστικές και αυστηρές νομοθεσίες. Επιπλέον, η καταστροφή των πολύτιμων κοραλλιογενών υφάλων από τη ρύπανση των θαλασσών και η συγκέντρωση τεράστιων ποσοτήτων πλαστικών ‒που παρασύρονται από τα ρεύματα του Ειρηνικού και της Θάλασσας του Τιμόρ‒ στις ανατολικές νήσους της χώρας απειλούν το οικοσύστημα του αρχιπελάγους, θέτοντας σε κίνδυνο τις εύθραυστες τοπικές κοινωνίες.
Είναι βέβαιο ότι οι διεθνείς πιέσεις προς την ινδονησιακή κυβέρνηση αλλά και η ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας θα οδηγήσουν τη χώρα σε μια νέα εποχή, όπου η γαλάζια οικονομία και ανάπτυξη θα πρέπει να είναι σημαντικές προτεραιότητες. Έως σήμερα, παρά τις εξαγγελίες, η κυβέρνηση δεν έχει αναλάβει καθοριστικές δράσεις για τα θέματα που επισημαίνει η Παγκόσμια Τράπεζα, αλλά το ευαίσθητο οικοσύστημα της περιοχής και η τουριστική ανάπτυξη στις νήσους της χώρας θα εξ-αναγκάσουν τις αρχές σε άμεση εγρήγορση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ