
Αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις της Παγκόσμιας Τράπεζας για την ινδονησιακή οικονομία: σε μακροοικονομικό επίπεδο, η οικονομία της χώρας συνέχισε να ανακάμπτει το 2021 σε ρυθμούς της τάξης του 3,5%, το τρίτο τρίμηνο του 2021 εμφάνισε επιτάχυνση της τάξης του 7,1% και για το 2022 αναμένεται να καταγράψει ανάκαμψη της τάξης του 5,2%. Οι εξαγωγές και οι μεταποιητικές δραστηριότητες παρέμειναν σχετικά ανοδικές, ενώ η κατανάλωση και οι επενδύσεις ήταν πιο χαμηλές σε σχέση με άλλες χρονιές. Ωστόσο, οι ανησυχίες των αναλυτών παραμένουν για τη γαλάζια οικονομία της αναπτυσσόμενης δύναμης της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Η μεγαλύτερη ανησυχία της Παγκόσμιας Τράπεζας αφορά τις θαλάσσιες δραστηριότητες. Η πολυετής ανεξέλεγκτη αλιεία, η κακή κατάσταση του υπερήλικου αλιευτικού στόλου και των πορθμείων της χώρας αποτελούν σημαντικές παραμέτρους, που η κυβέρνηση θα πρέπει να επιλύσει άμεσα με ριζοσπαστικές και αυστηρές νομοθεσίες. Επιπλέον, η καταστροφή των πολύτιμων κοραλλιογενών υφάλων από τη ρύπανση των θαλασσών και η συγκέντρωση τεράστιων ποσοτήτων πλαστικών ‒που παρασύρονται από τα ρεύματα του Ειρηνικού και της Θάλασσας του Τιμόρ‒ στις ανατολικές νήσους της χώρας απειλούν το οικοσύστημα του αρχιπελάγους, θέτοντας σε κίνδυνο τις εύθραυστες τοπικές κοινωνίες.
Είναι βέβαιο ότι οι διεθνείς πιέσεις προς την ινδονησιακή κυβέρνηση αλλά και η ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας θα οδηγήσουν τη χώρα σε μια νέα εποχή, όπου η γαλάζια οικονομία και ανάπτυξη θα πρέπει να είναι σημαντικές προτεραιότητες. Έως σήμερα, παρά τις εξαγγελίες, η κυβέρνηση δεν έχει αναλάβει καθοριστικές δράσεις για τα θέματα που επισημαίνει η Παγκόσμια Τράπεζα, αλλά το ευαίσθητο οικοσύστημα της περιοχής και η τουριστική ανάπτυξη στις νήσους της χώρας θα εξ-αναγκάσουν τις αρχές σε άμεση εγρήγορση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ