
Την επικράτηση των κινεζικών ναυπηγείων σηματοδότησε το 2021. Κίνα και Νότια Κορέα «κονταροχτυπήθηκαν» επί σειρά μηνών για την πρωτοκαθεδρία στο ναυπηγικό μέτωπο και η Κίνα αποδείχθηκε νικήτρια το προηγούμενο έτος.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του νοτιοκορεατικού μέσου Business Korea, επικαλούμενο στοιχεία της Clarksons, το 2021 πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για πλοία συνολικής χωρητικότητας 45,73 εκατ. compensated gross tons (CGT). Από τις παραγγελίες αυτές, τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν συμβόλαια ναυπήγησης για πλοία συνολικής χωρητικότητας 22,8 εκατ. CGTs, εκθρονίζοντας τη Νότια Κορέα, που είχε καταλάβει την πρώτη θέση της κατάταξης των ναυπηγείων για τα έτη 2018 έως και 2020.
Επιπλέον, η επικράτηση της Κίνας οφείλεται στο γεγονός ότι εξασφάλισε πληθώρα συμβολαίων για τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, των οποίων οι παραγγελίες «εκτοξεύτηκαν» εντός του 2021, ως απόρροια της εξαιρετικής ναυλαγοράς.
Από την άλλη, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία διαθέτουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη ναυπήγηση gas carriers, το οποίο αντανακλάται και στο γεγονός ότι, εντός του 2021, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας εξασφάλισαν το 91% των συμβολαίων για την κατασκευή LNGCs το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ