
Ο πρόεδρος του Ιράκ, Μπαρχάμ Σαλίχ, και ο Ιρανός υπουργός Υποδομών και Αστικής Ανάπτυξης, Ροστάμ Κασέμι, ανακοίνωσαν τα κοινά στρατηγικά σχέδιά τους για την προώθηση της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ των δύο γειτονικών κρατών, ειδικά στον τομέα των μεταφορών, μέσω κοινών επενδυτικών προγραμμάτων.
Ο υπουργός Υποδομών και Αστικής Ανάπτυξης του Ιράν και η συνοδευτική του αντιπροσωπεία είχαν συνάντηση με τον πρόεδρο του Ιράκ στη Βαγδάτη την περασμένη Κυριακή, όπου συζήτησαν τις προοπτικές για την ενίσχυση των οικονομικών και εμπορικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών, αλλά και τη βελτίωση των αεροπορικών και χερσαίων (οδικών και σιδηροδρομικών) μεταφορών μέσω κοινών επενδυτικών σχεδίων.
Νωρίτερα την ίδια ημέρα, ο Ιρανός υπουργός Κασέμι είχε συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών του Ιράκ, Νάσερ Χουσεΐν αλ-Σιμπλί. Οι δύο υπουργοί υπέγραψαν διακρατική συμφωνία για την ολοκλήρωση ενός σιδηροδρομικού έργου που συνδέει την πόλη Shalamcheh στα δυτικά σύνορα του Ιράν με το λιμάνι της Βασόρα στο Ιράκ. Σε ανακοίνωση στα ιρανικά ΜΜΕ, οι δύο υπουργοί τόνισαν ότι εντός δύο μηνών θα ιδρυθεί κοινοπραξία μεταξύ των Σιδηροδρόμων της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν και των Σιδηροδρόμων της Δημοκρατίας του Ιράκ.
Η σύνδεση των δύο κρατών θα έχει τεράστιο αντίκτυπο όχι μόνο για τις οικονομίες των δύο χωρών, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή, αφού η Τεχεράνη επιθυμεί να ενδυναμώσει τον ρόλο και την επιρροή της στην ευρύτερη περιοχή, προκαλώντας εκνευρισμό στη Σαουδική Αραβία αλλά και στις ΗΠΑ. Η ανάπτυξη νέων χερσαίων και σιδηροδρομικών αρτηριών μεταξύ των κρατών της περιοχής θα επιτρέψει τη βελτίωση του διεθνούς εμπορίου αλλά και τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας των ναυλωτών σε περιοχές που μέχρι πρόσφατα ήταν σχετικά δύσκολα προσβάσιμες. Το Ιράκ με 41 εκατ. κατοίκους και το Ιράν με 85 εκατ. αποτελούν χώρες με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης και ανεκμετάλλευτο πλούτο, ορυκτό και γεωργικό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ