
Η ναυλαγορά των tankers μέσα στο 2021 κινήθηκε με νωχελικούς ρυθμούς. Οι χαμηλοί ναύλοι και οι αυξημένες τιμές χάλυβα αποτέλεσαν σημαντικούς λόγους που κατέστησαν τα δεξαμενόπλοια οδηγό της αγοράς διαλύσεων. Η ναυλαγορά των gas carriers κατέγραψε αντιθέτως, ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα ναύλων με τις διαλύσεις των gas carriers να παραμένουν περιορισμένες. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η Allied Shipbroking εστιάζει στην αγορά διαλύσεων και στα χαρακτηριστικά των διαλυθέντων πλοίων.
Σύμφωνα με την έκθεση, 880 πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση από τις αρχές του έτους έως τα τέλη Δεκεμβρίου, συνολικής χωρητικότητας ίσης με 25,3 εκατ. dwt. Από αυτά, τα 417 ήταν bulkers, tankers, containerships και gas carriers.
Μέσα στο έτος πωλήθηκαν προς διάλυση 26 gas carriers, αριθμός πλοίων ελαφρά αυξημένος σε σύγκριση με το 2020, οπότε και είχαν πωληθεί προς διάλυση 20 gas carriers. Αμελητέα και η διαφορά στον μέσο όρο ηλικίας αυτών των πλοίων μεταξύ 2020 και 2021, οπότε και μειώθηκε κατά 0,2 έτη (από τα 32,85 έτη το 2020 στα 32,65 έτη το 2021).
Αντιθέτως υπήρξαν σημαντικές μεταβολές στις διαλύσεις tankers μεταξύ 2020 και 2021. Από τις αρχές του 2021 μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, 301 δεξαμενόπλοια πωλήθηκαν προς διάλυση βάσει της Allied Shipbroking, καταλαμβάνοντας ποσοστό 72% επί των συνολικών διαλύσεων. Δηλαδή, πάνω από επτά στα δέκα bulkers, tankers, containerships και gas carriers τα οποία πωλήθηκαν προς διάλυση μέσα στο 2021 ήταν tankers. Ο μέσος όρος ηλικίας των υπό διάλυση tankers διαμορφώθηκε στα 27,64 έτη, μειωμένος σε σύγκριση με το 2020, οπότε και είχε διαμορφωθεί στα 31,33 έτη. Στις επιμέρους κατηγορίες tankers, σημαντική αύξηση στις διαλύσεις κατέγραψαν τα VLCCs, καθώς 15 δεξαμενόπλοια τέτοιου μεγέθους οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια μέσα στο έτος έναντι μόλις ενός το 2020. Συνολικά, η προσφορά των δεξαμενόπλοιων μειώθηκε κατά 14,9 εκατ. dwt.
Πηγή: Allied Shipbroking | Weekly SnP Statistics Week 51 – 2021
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημάδια σταθεροποίησης παρουσιάζει η ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών και μεταβολών στον κλάδο των αερομεταφορών, οι τάσεις ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης για αεροπορικά καύσιμα αναμένεται να ανατραπούν προσεχώς. Συγκεκριμένα,…
O Νοτιοκορεάτης Lee Tae-Young επιλέχθηκε να λάβει το φετινό «Βραβείο ανδρείας στη θάλασσα», σε αναγνώριση των ηρωικών πράξεών του για τη διάσωση 12 συναδέλφων…
Καθώς η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, κλιμακώνεται με την επιβολή υψηλότερων δασμών, πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical εστιάζει στον αντίκτυπο…
Η επιστολή που ανάρτησε ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντοναλντ Τραμπ, χθες 12 Ιουλίου 2025, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω της οποίας ανακοίνωνε την επιβολή δασμού…
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ