Tankers: Η αγορά διαλύσεων μέσα από τα μάτια των αναλυτών

Tankers: Η αγορά διαλύσεων μέσα από τα μάτια των αναλυτών

258
Tankers: Η αγορά διαλύσεων μέσα από τα μάτια των αναλυτών

Η ναυλαγορά των tankers μέσα στο 2021 κινήθηκε με νωχελικούς ρυθμούς. Οι χαμηλοί ναύλοι και οι αυξημένες τιμές χάλυβα αποτέλεσαν σημαντικούς λόγους που κατέστησαν τα δεξαμενόπλοια οδηγό της αγοράς διαλύσεων. Η ναυλαγορά των gas carriers κατέγραψε αντιθέτως, ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα ναύλων με τις διαλύσεις των gas carriers να παραμένουν περιορισμένες. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η Allied Shipbroking εστιάζει στην αγορά διαλύσεων και στα χαρακτηριστικά των διαλυθέντων πλοίων.

Σύμφωνα με την έκθεση, 880 πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση από τις αρχές του έτους έως τα τέλη Δεκεμβρίου, συνολικής χωρητικότητας ίσης με 25,3 εκατ. dwt. Από αυτά, τα 417 ήταν bulkers, tankers, containerships και gas carriers.

Κατανομή των διαλύσεων bulkers, tankers, containerships και gas carriers από τις αρχές του 2021 έως τα τέλη Δεκεμβρίου, βάσει τύπου πλοίων. Πηγή δεδομένων: Allied Shipbroking
Κατανομή των διαλύσεων bulkers, tankers, containerships και gas carriers από τις αρχές του 2021 έως τα τέλη Δεκεμβρίου, βάσει τύπου πλοίων. Πηγή δεδομένων: Allied Shipbroking

Μέσα στο έτος πωλήθηκαν προς διάλυση 26 gas carriers, αριθμός πλοίων ελαφρά αυξημένος σε σύγκριση με το 2020, οπότε και είχαν πωληθεί προς διάλυση 20 gas carriers. Αμελητέα και η διαφορά στον μέσο όρο ηλικίας αυτών των πλοίων μεταξύ 2020 και 2021, οπότε και μειώθηκε κατά 0,2 έτη (από τα 32,85 έτη το 2020 στα 32,65 έτη το 2021).

Αντιθέτως υπήρξαν σημαντικές μεταβολές στις διαλύσεις tankers μεταξύ 2020 και 2021. Από τις αρχές του 2021 μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, 301 δεξαμενόπλοια πωλήθηκαν προς διάλυση βάσει της Allied Shipbroking, καταλαμβάνοντας ποσοστό 72% επί των συνολικών διαλύσεων. Δηλαδή, πάνω από επτά στα δέκα bulkers, tankers, containerships και gas carriers τα οποία πωλήθηκαν προς διάλυση μέσα στο 2021 ήταν tankers. Ο μέσος όρος ηλικίας των υπό διάλυση tankers διαμορφώθηκε στα 27,64 έτη, μειωμένος σε σύγκριση με το 2020, οπότε και είχε διαμορφωθεί στα 31,33 έτη. Στις επιμέρους κατηγορίες tankers, σημαντική αύξηση στις διαλύσεις κατέγραψαν τα VLCCs, καθώς 15 δεξαμενόπλοια τέτοιου μεγέθους οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια μέσα στο έτος έναντι μόλις ενός το 2020. Συνολικά, η προσφορά των δεξαμενόπλοιων μειώθηκε κατά 14,9 εκατ. dwt.

Πηγή: Allied Shipbroking | Weekly SnP Statistics Week 51 – 2021

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.