
Η ναυλαγορά των tankers μέσα στο 2021 κινήθηκε με νωχελικούς ρυθμούς. Οι χαμηλοί ναύλοι και οι αυξημένες τιμές χάλυβα αποτέλεσαν σημαντικούς λόγους που κατέστησαν τα δεξαμενόπλοια οδηγό της αγοράς διαλύσεων. Η ναυλαγορά των gas carriers κατέγραψε αντιθέτως, ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα ναύλων με τις διαλύσεις των gas carriers να παραμένουν περιορισμένες. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η Allied Shipbroking εστιάζει στην αγορά διαλύσεων και στα χαρακτηριστικά των διαλυθέντων πλοίων.
Σύμφωνα με την έκθεση, 880 πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση από τις αρχές του έτους έως τα τέλη Δεκεμβρίου, συνολικής χωρητικότητας ίσης με 25,3 εκατ. dwt. Από αυτά, τα 417 ήταν bulkers, tankers, containerships και gas carriers.
Μέσα στο έτος πωλήθηκαν προς διάλυση 26 gas carriers, αριθμός πλοίων ελαφρά αυξημένος σε σύγκριση με το 2020, οπότε και είχαν πωληθεί προς διάλυση 20 gas carriers. Αμελητέα και η διαφορά στον μέσο όρο ηλικίας αυτών των πλοίων μεταξύ 2020 και 2021, οπότε και μειώθηκε κατά 0,2 έτη (από τα 32,85 έτη το 2020 στα 32,65 έτη το 2021).
Αντιθέτως υπήρξαν σημαντικές μεταβολές στις διαλύσεις tankers μεταξύ 2020 και 2021. Από τις αρχές του 2021 μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, 301 δεξαμενόπλοια πωλήθηκαν προς διάλυση βάσει της Allied Shipbroking, καταλαμβάνοντας ποσοστό 72% επί των συνολικών διαλύσεων. Δηλαδή, πάνω από επτά στα δέκα bulkers, tankers, containerships και gas carriers τα οποία πωλήθηκαν προς διάλυση μέσα στο 2021 ήταν tankers. Ο μέσος όρος ηλικίας των υπό διάλυση tankers διαμορφώθηκε στα 27,64 έτη, μειωμένος σε σύγκριση με το 2020, οπότε και είχε διαμορφωθεί στα 31,33 έτη. Στις επιμέρους κατηγορίες tankers, σημαντική αύξηση στις διαλύσεις κατέγραψαν τα VLCCs, καθώς 15 δεξαμενόπλοια τέτοιου μεγέθους οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια μέσα στο έτος έναντι μόλις ενός το 2020. Συνολικά, η προσφορά των δεξαμενόπλοιων μειώθηκε κατά 14,9 εκατ. dwt.
Πηγή: Allied Shipbroking | Weekly SnP Statistics Week 51 – 2021
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ