Η ναυλαγορά των tankers το 2021 κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα, αποτυπώνοντας τις επιπτώσεις των μέτρων που λήφθηκαν προς αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19 στη παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου. Πρόσφατη έκθεση της VesselsValue προβαίνει σε ανασκόπηση των τελευταίων 18 μηνών για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, ενώ παράλληλα εστιάζει στα tankers μεγάλου μεγέθους και δη στα VLCC.
Ειδικότερα, ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της VesselsValue για τις αγοραπωλησίες. Όπως αναφέρεται στην έκθεση, οι αγοραπωλησίες VLCCs αυξάνονται κάθε έτος, παρά τις εκάστοτε συνθήκες. Πιο συγκεκριμένα, από την αρχή του έτους μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, 77 VLCCs άλλαξαν χέρια, έναντι 70, 46 και 35 το 2020, το 2019 και το 2018 αντίστοιχα.
Η αυξημένη δραστηριότητα στη second-hand αγορά δεν αντανακλά θετικές εξελίξεις στη ναυλαγορά των tankers. Αντιθέτως, συνάδει με τις εκτιμήσεις των ιδιοκτητών για επικείμενη ανάκαμψη της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων και αντανακλά την επιθυμία τους να προετοιμαστούν κατάλληλα γι’ αυτή την ανάκαμψη. Υποστήριξη στην αυξημένη δραστηριότητα των αγοραπωλησιών προσέφερε και η νωχελική ναυλαγορά, καθώς οι μειωμένες αξίες πλοίων πυροδότησαν το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Όπως σημειώνει η VesselsValue η αυξητική ρότα στον στόλο των VLCCs τα τελευταία έτη οφείλεται στη διατήρηση της ζήτησης για πετρέλαιο σε υψηλά επίπεδα. Παρότι πολλά κράτη δεσμεύονται επί της απανθρακοποίησης, το μέλλον του πετρελαίου φαντάζει ισχυρό τουλάχιστον για τα επόμενα έτη.