Η ελληνική παρουσία στις αγοραπωλησίες bulkers εντός του έτους

Η ελληνική παρουσία στις αγοραπωλησίες bulkers εντός του έτους

164
Η ελληνική παρουσία στις αγοραπωλησίες bulkers εντός του έτους

Το 2021 αποτέλεσε έτος έντονης δραστηριότητας στη second-hand αγορά. Ενδεικτικό της έντονης δραστηριότητας αποτελεί το γεγονός ότι οι αγοραπωλησίες bulkers διαμορφώθηκαν σε σχεδόν τετραψήφιο αριθμό.

Με αφορμή τις αγοραπωλησίες εντός του 2021, έκθεση της Allied Shipbroking αναλύει τις αγοραπωλησίες που έλαβαν χώρα εντός του έτους. Την ίδια ώρα καταδεικνύεται ο πρωταγωνιστικός ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών σε αυτές.

Ειδικότερα, όσον αφορά τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, έλαβαν χώρα 909 αγοραπωλησίες από την αρχή του έτους. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών αφορούσε πλοία μικρού και μεσαίου μεγέθους. Ενδεικτικά, τα Handysizes, Supramaxes και Panamaxes κατέλαβαν ποσοστό 26,7%, 26,4% και 31,2% αντίστοιχα επί των συνολικών αγοραπωλησιών (συνολικά 767 από τα 909 bulkers). Ακόμη, ο μέσος όρος ηλικίας των bulkers που πωλήθηκαν στη second-hand αγορά ήταν ίσος με 11 έτη και τα συνολικά κεφάλαια που διατέθηκαν ίσα με $14,4 δισ.

Κατανομή των αγοραπωλησιών bulkers από τις αρχές του 2021 έως τα τέλη Δεκεμβρίου, βάσει του αριθμού των πλοίων που άλλαξαν ιδιοκτήτες. Πηγή: Allied Shipbroking
Κατανομή των αγοραπωλησιών bulkers από τις αρχές του 2021 έως τα τέλη Δεκεμβρίου, βάσει του αριθμού των πλοίων που άλλαξαν ιδιοκτήτες. Πηγή: Allied Shipbroking

Από τα 909 bulkers που άλλαξαν ιδιοκτήτες, τα 230 κατέληξαν σε Έλληνες ιδιοκτήτες, βάσει της Allied. Συνεπώς, οι ελληνικές επενδύσεις στη second-hand αγορά των bulkers αντιστοιχούν στο 25,3% των συνολικών.

Πηγή: Allied Shipbroking | Weekly SnP Statistics Week 51 – 2021

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.