
Η ιστορία λοιπόν μας λέει ότι αρχικά τα ανοίγματα των πλοίων ήταν ορθογώνια. Ωστόσο, οι ναυτικοί παρατήρησαν ότι υπήρχαν εκτεταμένες φθορές στις γωνίες των «παραθύρων» και δημιουργούνταν ρωγμές όχι μόνο γύρω τους, αλλά και σε ολόκληρο το σκάφος.
Από τον 19ο αιώνα λοιπόν ο σχεδιασμός των ανοιγμάτων ενός πλοίου βασίζεται σε μια θεμελιώδη αρχή της μηχανικής. Η εξωτερική επιφάνεια ενός σκάφους υφίσταται συνεχή πίεση από τον αέρα και τα κύματα. Με τη δημιουργία τετράγωνων ανοιγμάτων σε αυτή την επιφάνεια η πίεση θα εστιαζόταν στις τέσσερις γωνίες και θα δημιουργούσε πιθανές στρεβλώσεις με ενδεχόμενο κίνδυνο εισροής νερού ή και αστάθειας στην πλεύση.
Το στρογγυλό σχήμα του παραθύρου διαμοιράζει ομοιόμορφα την πίεση σε όλη την περιφέρειά του, με αποτέλεσμα η αντίστασή του στη δύναμη του ανέμου, της βροχής και των κυμάτων να αυξάνεται.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των φινιστρινιών είναι χάλυβας, αλουμίνιο, ορείχαλκος, χαλκός και σίδηρος. Ο ορείχαλκος και ο χαλκός προτιμώνται από τον σίδηρο και τον χάλυβα, διότι, ως γνωστόν, ο σίδηρος σκουριάζει από το θαλασσινό νερό, ενώ ο χάλυβας κάμπτεται μετά από μια ορισμένη χρονική περίοδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ